Huawei’nin yakında beklenen gelecek nesil konsolu Xbox Series X, sadece yeni donanımda oynanabilecek özel oyunlarla birlikte çıkmayarak da bir geleneği sonlandıracak. Microsoft bunun yerine Xbox Play Anywhere stratejisine yoğunlaşacak ve geriye dönük uyumluluğu eksiksiz biçimde destekleyecek.
Britanyalı oyun sitesi MCV’ye konuşan Microsoft Studios şefi Matt Booty, “Önümüzdeki yıl, iki yıl içinde, PC oyunları gibi tüm oyunlarımız, o cihaz ailesinin aşağı yukarı bütün üyelerine oynanacak.” dedi. “Birisi şimdi ve Series X arasında Xbox’a yatırım yaparsa, iyi bir yatırım yaptığını hissettiğinden ve onlara içerikle bağlı olduğumuzdan emin olmak istiyoruz.”
Anlaşılan başlangıçta Series X için tasarlanan birinci taraf Xbox oyunları standart Xbox One’da çalışmayacak. Ancak daha sonra destek için bir çıkış yolu bulunacak.
Aslında ortada Microsoft’un aylar öncesinden işaret ettiğine göre fazla değişen br şey bulunmuyor. Şirket Xbox üzerindeki tüm birinci taraf oyunların Xbox Play Anywhere girişimi dahilinde Windows 10’da da oynanabilir olmasını hedeflediğini kaydetmişti. Ayrıca geçtiğimiz haziran ayındaki E3’te, Series X’in resmi tanıtımından önce ve konsol hâlâ Project Scarlett olarak bilinirken de, gelecek nesil konsolda Xbox One oyunlarının da oynanabileceğini kaydetmişti.
Benzer durum Sony’nin PlayStation 5’i için de geçerli. Sony bu yılın başlarında yeni konsolunun PS4 konsollarını da destekleyecek kapasitede olacağını açıklamıştı. Ne var ki Sony, sadece PS5’te oynanabilecek oyunlar çıkaracağını söylememişti.
Microsoft yeni konsolunun özel birinci taraf oyunlarla çıkmayacağını ilk kez söylemiyor. Aslında son on yılda çıkan yeni konsol nesillerinin her birinde böyle bir durumu görüyoruz. Xbox Series X için duyurulmuş en önemli birinci taraf oyunlardan olan Halo Infinite’in hem gelecek nesil Xbox konsolunda, hem Xbox One’da hem de Windows 10’da çalışacağı doğrulanmıştı. Booty, bu durumun Series X’in çıkışını takip eden bir yıl boyunca çıkacak tüm oyunlar için geçerli olacağını netleştirmiş oldu.
Ortada Microsoft için bir ikilem mevcut. Şirket, Xbox oyunları için oluşturduğu dijital kütüphanenin eski 360 oyunlarını, aynı zamanda klasik oyunları, bağımsız oyunları ve benzerlerini de barındırmasını sağlamak için büyük mesafe kaydetmişti. Aynı zamanda Xbox platformunu da, her ikisi de aynı mimari üzerinde geliştirilen Series X ve Xbox One arasında da geriye dönük uyumluluk kurulacak şekilde inşa ediyor.
Aslında bu durum en son donanıma geçtiğinde tüm oyun arşivine ne olacağını merak eden tüketiciler için iyi bir haber demek. Yeni konsolda yeteri kadar iyi oyun olmadıktan sonra, yüksek miktarda para ödediğiniz bir cihazı açmak için yeterli sebebiniz olmuyor. Açmak için oyun arşivinin gelişmesini beklemeniz gerekiyor.
Tüketiciler neden Xbox Series X’i tercih etsin?
Öte yandan Microsoft için Xbox Series X’i cazip kılacak fazla bir neden de kalmamış olacaktır. Eğer konsol için özel oyunlar olmazsa, aynı oyun ile benzer, hatta daha iyi bir performansı bir oyun PC’sinde de alabilirseniz, o hâlde yeni konsolu tercih etmek için var olan nedenler de azalacak demektir.
Microsoft Series X’in etkileyici teknik özelliklerinin ve PC platformuna göre kullanım kolaylıklarının satış için cazip noktalar olmasını umuyor. Özellikle de 2013’te çıkan ilk Xbox One’dan beri yeni bir konsola geçiş yapmamış olanların tercih edeceğini düşünüyor. Ancak şirketin özel oyunlara veya çapraz platform destekli oyunlara olan bakışı Series X’in satışı için şartları zorlayacaktır. Özellikle de 2017’de çıkarılan Xbox One X’e veya yeterli bir oyun PC’sine sahip olanlar Xbox Series X’i tercih etmekte aceleci davranmayacaktır.
Bu arada haberde dile getirdiğimiz “birinci sınıf oyun” teriminin bizzat Xbox Game Studios tarafından geliştirilmiş oyunlar olduğunu belirtelim. Xbox platformundaki tüm oyunları bu terim kapsamıyor.