Xbox Live‘a bir süredir Microsoft’a ait olmayan platformlar üzerinden de, kısıtlı bir ölçekte de olsa, erişim sağlanabiliyor. Söz konusu kısıtlı ölçek, arkadaşlarla sohbet edebilmenin ve onların oynadığı oyunları görebilmenin ötesine geçmiyor. Ancak Xbox Live ve dış platformlar arasındaki ilişki, önümüzdeki dönemde biraz daha belirgin hâle gelecek gibi görünüyor.
Microsoft‘un 18-22 Mart tarihleri arasında düzenlenecek Oyun Geliştiricileri Konferansı (GDC) kapsamında gerçekleştireceği etkinliğin duyurusunda Xbox Live’ın yakında çapraz platform olarak işleyen bir geliştirici kitine kavuşacağı ve bu sayede servisin Android, iOS ve Switch oyunlarına da entegre edilebileceğine dair ipuçları yer alıyor. Bu entegrasyon sayesinde oyuncuların hareket hâlindeyken bile Xbox Live’daki başarılarını, kulüplerini ve arkadaş listelerini görebileceği; hatta bazı deneyimlerini kaldıkları yerden sürdürebilecekleri ifade ediliyor.
Microsoft’un GDC oturumunda geliştirici kiti hakkında ilk detayları paylaşması bekleniyor. Yazılım kiti GDC’ye yetişse bile, oyunların platformlar arası Xbox Live desteğini kısa süre içinde kullanıma sunması ise ihtimal dahilinde görülmüyor.
Bu büyük hamle, Microsoft’un oyun stratejisinde servislerin de öne çıkacağını göstermesi açısından önem taşıyor. Xcloud olarak anılan abonelik tabanlı bir oyun servisi üstünde çalışan yazılım devi, Game Pass gibi teklifler de sunuyor. Xbox Live ve mobil cihazlar arasındaki entegrasyonun artması ise Microsoft’a sürekli olarak dinamik bir oyuncu kitlesine sahip olma fırsatını sağlıyor.