Eğlence

Windows 11’e eski oyunlara yönelik HDR kalibrasyon seçeneği geliyor

windows 11 auto hdr

Microsoft’un Windows 11 için yakında gelecek olan geniş özellikler listesi, PC oyunlarının perde arkasında bazı önemli optimizasyonlar ve iyileştirmeler içereceğini gösteriyor. Yazılım devi, Xbox HDR Oyun Kalibrasyonu uygulamasını Windows 11’e getirmeyi ve tam ekran yerine pencere içinde çalışıyorlarsa, eski oyunları daha az giriş gecikmesi, Otomatik HDR ve Değişken Yenileme Hızı (VRR) ile çalıştırmayı planlıyor.

Yakında çıkacak olan Windows HDR Kalibrasyon uygulaması, PC oyuncularının tıpkı Xbox’ta olduğu gibi bir HDR ekranın renk doğruluğunu ve tutarlılığını geliştirmesine olanak tanıyacak. Bu uygulama, HDR’yi verimli bir şekilde kalibre etmek için üç test deseni içerecek ve Windows 11 test kullanıcıları, genel sürümden kısa bir süre önce uygulamaya erişebilecek.

Windows 11, Xbox Series X / S konsollarında bulunan Otomatik HDR özelliğiyle birlikte geliyor. Microsoft şimdi pencerede açılan oyunlar için Otomatik HDR ve VRR’yi desteklemelerini sağlayacak bazı optimizasyonlar yapıyor. Microsoft’a göre, optimizasyonlar ayrıca pencereli modda çalışan eski oyunlar için gecikmeyi önemli ölçüde artırabilir.

Windows 11’de, Ayarlar içindeki grafik bölümünde yeni bir “Pencereli oyunlar için optimizasyonlar” ayarı görünecek. Bu ayarlar, eski DirectX 10 ve DirectX 11 oyunlarına uygulanacaktır. Geçmişte tüm gecikme ve performans avantajlarından yararlanmak için oyunları tam ekranda çalıştırmanız gerekirken Microsoft, pencereli modda çalışan oyunları artırmak için hem Windows 10’da hem de şimdi Windows 11’de DirectX’te değişiklikler yaptı.

Microsoft’ta grafik ve DirectX ekibinde bir program yöneticisi Hannah Fisher, durumu “Bu yeni optimizasyon özellikle Pencereli ve Kenarlıksız Pencereli oyunlar için geçerlidir, çünkü Tam Ekran’da çalışırken benzer bir optimizasyon zaten mevcuttur ve bu yeni ayar, hangi modda çalışıyor olursanız olun tutarlı bir deneyim sunar.” diye açıklıyor. “Yeni sunum modundan zaten yararlandıkları için DirectX 12 oyunları için endişelenmenize gerek yok.”

Bu yeni optimizasyonlar, bir oyunun ekranda nasıl gösterildiğini daha modern bir modele yükseltiyor. Bu, modern flip-model olarak bilinir. Aslında birçok oyun bunu zaten kullanıyor, ancak bu sayı hâlâ oran olarak çok yüksek seviyede sayılmaz. Bungie, Destiny 2’yi yalnızca önümüzdeki hafta çıkacak olan Witch Queen genişletmesiyle bu modern çevirme modeline taşıyor. Böylelikle oyuncuların pencereli modda aynı performansı elde etmesine ve HDR’yi etkinleştirmesine olanak tanıyor.

Bu gibi özellikler eski oyunlar için umut verici görünse de, çeşitli hatalar ve sorunlar görülebilir. Microsoft, PC oyuncularının bu hafta Windows 11’in test derlemelerinde bu optimizasyonları seçmelerine izin veriyor ve herhangi bir sorun fark ederseniz belirli oyunları veya uygulamaları hariç tutabileceksiniz. Fisher, “Neyin yanlış olabileceği konusunda fazla tahminde bulunmanıza gerek kalmadan en iyi ayarlara sahip olmanızı sağlamak için varsayılan olarak bilinen sorunları olan uygulamaları devre dışı bırakıyoruz.” diyor.

Microsoft, Windows 11’e yönelik bu yeni oyun eklemelerini daha yeni test etmeye başladı, bu nedenle bunların tüm kullanıcılara tam olarak sunulması aylar alabilir. Yazılım üreticisi, bu haftanın başlarında, değişikliklerle dolu büyük bir yıllık güncelleştirme dağıtımı yerine artık yeni Windows 11 özelliklerini daha sık biçimde, düzenli aralıklarla sunmayı planladığını açıklamıştı.