Teknoloji

Meta, Threads paylaşımlarını kullanıcıların Facebook haber akışlarına taşıyor

meta threads

Meta, yeni uygulaması Threads‘e ilgiyi artırmak amacıyla yeni taktikleri uygulamaya başladı. Sosyal ağ, Twitter rakibi uygulamasını kullanıcıların Facebook paylaşımlarına Threads paylaşımlarını ekleyerek tanıtıyor. Şirket pazartesi günü bu hamleyi doğruladı.

Meta, yeni özelliklerini tanıtmak için sık biçimde Facebook haber akışını kullanıyor. Yıllardır Instagram Hikayelerini de Facebook önerilerine ekliyor. WhatsApp işletmelerine Facebook haber akışında reklam satın almalarına da izin veriyor. Ancak Threads tanıtımları bu çabalardan farklı olarak zorunlu gibi görünüyor.

Bir Threads kullanıcısının Facebook’ta paylaşım görmek istemediğine dair şikayeti üzerine Meta, “Threads’den gelen en yeni içeriği Facebook ve Instagram’da görmeyi kolaylaştıracak bir güncelleme yaptık.” yanıtını verdi. “Ancak geri bildirimlerinizi dinleyerek bu alanda yapmaya devam edeceğiz.”

Meta ağustos ayında Threads paylaşımlarının Instagram’da tanıtımına başlamıştı. Ancak Facebook’ta paylaşımları, kullanıcıların onayı olmadan yayınlamaya başlaması daha tartışmalı görünüyor. Bazı kullanıcılar Threads’i Facebook’tan farklı kullandıkları için paylaşımlarının Facebook arkadaşları önüne düşmesini istemeyebileceklerini belirtiyor.

Meta, Threads paylaşımlarını nasıl önerdiği ve kullanıcıların bu paylaşımı devre dışı bırakma seçeneğine sahip olup olmayacağı hakkında henüz resmi bir bilgi paylaşmadı. Ancak şirket, daha önce çok daha büyük boyutlu uygulamalarını Threads’in büyümesini hızlandırmak için kullanabileceğini ima etmişti. Threads’in 100 milyon kayıt sayısına ulaştığını duyururken “bunun çoğunlukla organik talepten kaynaklandığını, tanıtımları henüz açmadıklarını” söylemişti.

Ancak Threads’in ilk patlaması kısa sürdü, haftalar içinde etkileşim büyük oranda düştü. Son haftalarda uygulamanın daha canlı olduğu gözlemlenirken, indirme sayılarının yeniden arttığına dair raporlar var.

Fakat web trafiğini izleyen SimilarWeb gibi analitik şirketlerin raporlarına göre Meta’nın Threads’i büyütmesi için halen gidecek yolu var. Raporu yazan baş analist David Carr, “ABD’de Threads’e en çok ilgi gösterilen yerde, eylül ayındaki Android kullanımı Temmuz ayına göre %40 düşmüştü.” dedi. Bu eğilim ve Meta’nın sürekli yeni özellik ekliyor olması göz önüne alındığında, şirketin popülaritesi azalan uygulamasının büyümesini hızlandırmak için bu yöntemi deniyor olabileceği düşünülebilir, tabii ki bu yöntem pek de popüler değil.