Manşetler

Threads kullanıcıları şimdiden uygulamada daha az zaman geçiriyor

meta threads

Meta’nın Twitter’a rakip olarak çıkardığı Threads kısa süre içinde 100 milyondan fazla kullanıcıya ulaşmış ve en hızlı büyüyen uygulama olarak tarihe geçmişti. Ancak Meta’nın yeni platformu için gerçeklere dönüşün başlaması fazla uzun zaman almamış gibi görünüyor. SimilarWeb’in verileri, uygulamanın kullanım oranının çıkış haftasına göre gerilediğini gösteriyor.

7 Temmuz itibarıyla 49 milyon olan aktif kullanıcı sayısı, 14 Temmuz itibarıyla 23.6 milyona düşmüş durumda. Buna ek olarak; ilk hafta ABD’deki kullanıcılar uygulamada her gün ortalama 21 dakika geçirirken, 14 Temmuz itibarıyla bu süre günde 6 dakika civarına inmiş durumda.

SimilarWeb bu sayıların sadece Android üzerinden alındığına dikkat çekse de, şirketin sayıları diğer araştırma ve analiz şirketlerinin sayılarıyla örtüşüyor. Sensor Tower’ın verileri de benzer bir düşüşü gösteriyor. Sensor Tower, platformun günlük aktif kullanıcı sayısında ve kullanım oranında çift haneli bir düşüş olduğunu belirtiyor.

Bu düşüşün pek şaşırtıcı olmadığını söylemek gerekiyor. Threads pek çok kişinin Twitter’a bir alternatif aradığı dönemde faaliyete geçmişti. Buna ek olarak, Instagram bağlantısı da platforma katılmayı ve sosyal bir ortam oluşturmayı ciddi anlamda kolaylaştırmıştı. Ancak sadece takip edilenlerin görüntülenebildiği bir akışın bulunmaması ve mevcut akışın kolaylıkla istenmeyen içeriklerle dolması gibi nedenler kullanıcıların uygulamayla aralarına mesafe koymasına neden olmuştu.

Meta Threads’in kullanım oranlarıyla şimdilik ilgilenmiyor

Instagram’ın tepe yöneticisi Adam Mosseri, geçtiğimiz cuma günü yaptığı bir paylaşımda kullanım oranlarının şimdilik kendileri için önemli olmadığını belirtmiş ve şu ifadeleri kullanmıştı: “Şu anda odak noktamız etkileşim değil, ki bu inanılmazdı, ancak her yeni üründe gördüğümüz ilk zirve ve dip noktalarını aşmak ve yeni özellikler oluşturmak, performansı çevirmek ve sıralamayı iyileştirmek.”

Threads’i henüz Avrupa Birliği’nde kullanıma sunmayan Meta, bir taraftan da spam (istenmeyen) içeriklerle mücadele etmeye çalışıyor. Mosseri, bu konuyla ilgili olarak da şu şekilde konuşmuştu: “İstenmeyen içerik saldırıları hız kazandı, bu yüzden oran limitleri gibi konularda daha katı olmamız gerekecek, bu da aktif insanları istemeden daha fazla sınırlamak anlamına gelecek.”