Meta’nın Twitter’a karşı mücadelesi oldukça iyi başlamış gibi görünüyor. Geçtiğimiz haftanın ortasında kullanıma açılan Threads, bir haftadan kısa bir süre içinde 100 milyondan fazla kullanıcıya ulaşmayı başardı. Söz konusu bilgiye, Quiver Quantitative isimli şirket tarafından hazırlanan “Threads Tracker” isimli araç üzerinden ulaşıldı. Bu aracın gerekli veriyi Instagram profillerinden elde ettiği belirtildi. Instagram’ın kardeş platformuna kayıt olmanın kolaylığı bu tablonun ortaya çıkmasının önemli unsurlarından biri gibi görünürken, servisin henüz Avrupa Birliği’nde kullanıma sunulmadığını da unutmamak gerekiyor.
Threads’in kullanıcı sayısıyla ilgili bilgiler daha önce Meta CEO’su Mark Zuckerberg tarafından da düzenli şekilde paylaşılmıştı. 7 saat içinde 10 milyon kullanıcı barajını geçen platform, birkaç saat içinde 30 milyon kullanıcıya ulaşmıştı. Zuckerberg, bundan 24 saat sonra da kullanıcı sayısının 70 milyonu geçtiğini duyurmuştu.
Henüz yolun başında olan Threads’in hızlı başlangıcına rağmen pek çok eksiğinin olduğunu da unutmamak gerekiyor. Neredeyse hiçbir erişilebilirlik seçeneği bulunmayan platformda, sadece kullanıcı isimleriyle arama yapılabiliyor. Hashtag (etiket) desteği de olmayan platformda kullanıcıların paylaşımları web üzerinde görüntülenebilse de, web üzerinden henüz paylaşım yapılamıyor.
En büyük eksiklik olarak ise kronolojik akışın olmaması öne çıkıyor. Pek çok kullanıcı, takip etmedikleri kişileri akışlarında görmekten şikayet ediyor ve bunun karışıklığa neden olduğunu belirtiyor. Meta’nın platforma sadece takip edilenlerin görülebileceği bir akış getirmek için çalışmalar yaptığı biliniyor.
Instagram yöneticisi Adam Mosseri: Threads Twitter’ın yerini almayı hedeflemiyor
Instagram’ın tepe yöneticisi Adam Mosseri, Threads’in Twitter’ın yerini almak gibi bir amacının olmadığını belirtip şu sözleri kullanmıştı: “Politika ve ciddi haberler kaçınılmaz olarak Threads’de görünecek. Bunlar bir dereceye kadar Instagram’da da var. Ancak bu dikeyleri teşvik edecek hiçbir şey yapmayacağız. Politika ve ciddi haberler önemlidir, aksini ima etmek istemiyorum. Ancak benim görüşüm, bir platformun bakış açısından, sağlayabilecekleri herhangi bir artan katılım veya gelir, onlarla birlikte gelen incelemeye, olumsuzluğa (dürüst olalım) veya bütünlük risklerine hiç değmez. Politikaya veya önemli haberlere girmeye gerek kalmadan canlı bir platform oluşturmak için fazlasıyla harika konu başlığı (spor, müzik, moda, güzellik, eğlence vb.) var.”