Meta’nın yaz aylarında faaliyete geçirdiği en yeni sosyal ağı Threads, sonunda Avrupa’da da kullanıcılarla buluşmaya başladı. Geri sayım ve Instagram’da yapılan paylaşımın ardından Avrupalı kullanıcılar uygulamaya iOS, Android ve web üzerinden erişebiliyor.
Avrupalı kullanıcılardan gelen paylaşımlara göre, platformun web sitesine erişimde bir sorun söz konusu değil. Ancak mobil uygulamaların herkese açılmadığı belirtiliyor. Kullanıcılar Instagram hesaplarıyla platforma giriş yapabildikleri gibi, bir hesap açmadan da gezinme imkanına sahip. Ancak hesapsız gezinmede paylaşımlarla etkileşime girilemediğini belirtmekte fayda var.
Meta’nın Avrupa Birliği’nin 2024’te yürürlüğe girecek Dijital Pazarlar Yasası nedeniyle Threads’i Avrupa’ya getirme konusunda temkinli davrandığı tahmin ediliyor. Avrupa Birliği tarafından yedi büyük teknoloji şirketinden biri olarak kabul edilen Meta’nın özellikle uygulamalar arası veri paylaşımı konusunda hassas davranması gerekiyor. Platforma hesap olmadan erişim imkanı da Avrupa Birliği kuralları çerçevesinde sunulan ayrıcalıklar arasında yer alıyor.
Threads faaliyete geçtikten sonra hızla yeni özellikler kazandı
Threads, 5 Temmuz’da oldukça basit özelliklerle mobil cihazlarda kullanıma sunulmuş ve platformda Instagram hesaplarıyla oturum açılması da zorunlu kılınmıştı. Fotoğraf ve beş dakikalık video paylaşımının yanı sıra 500 karakterlik yazılı paylaşım yapabilme gibi özellikleriyle X’e çok benzeyen Threads’e daha sonraki dönemde yanıt sınırlama, engelleme, yeniden paylaşım ve gönderi alıntılama gibi özellikler de eklenmişti. “Takip Edilenler” ve “Sizin İçin” akışları, gönderileri Instagram’da da paylaşabilme, takip listesi sıralaması, beğenilen gönderilerin profilde gösterilmesi ve web sürümü gibi yenilikler de Meta tarafından Threads kullanıcılarına sunulmuştu. Meta, Fediverse ile entegrasyon çalışmalarına başladığını da kısa süre önce duyurmuştu. Böylelikle bu platformdaki paylaşımları Mastodon ve diğer merkezsiz sosyal ağlarda görmek mümkün hâle gelecek.
Threads’in henüz istikrarı yakalayamadığını belirtmek gerekiyor. Platform kısa süre içinde 100 milyon kullanıcıya erişmeyi başarsa da, etkileşimde aynı etki görülmemişti. Günlük aktif kullanıcı sayısı bir ay içinde keskin şekilde düşmüştü. Ancak Meta yeni platformunun 1 milyar kullanıcıya ulaşabilecek bir potansiyeli olduğuna inanıyor. Avrupa’da faaliyete geçmenin de 1 milyar hedefi için önemli bir adım olduğu söylenebilir.