CD Projekt Red, The Game Awards 2024 sırasında yayınladığı sinematik fragman ile The Witcher 4’ün ilk ipuçlarını verdi. Serinin uzun süredir beklenen bu yeni oyununda, önceki oyunlarda yan karakter olan Ciri’nin başrolde olacağı açıklandı. Ancak dikkat çeken bir başka detay, Ciri’nin sesinin önceki oyunlardan farklı olmasıydı. Bu durum, fragmanı izleyen hayranların kısa sürede fark ettiği ve tartışmaya başladığı bir konu haline geldi. Stüdyodan yapılan resmi açıklama ise bu değişikliğin bir tesadüf olmadığını doğruladı.
CD Projekt Red, TheGamer’a yaptığı açıklamada, Ciri karakterinin seslendirme sanatçısının değiştiğini resmen ilan etti. Daha önce Jo Wyatt tarafından seslendirilen Ciri, artık Ciara Berkeley tarafından canlandırılıyor. Stüdyo yetkilileri, Berkeley’in seslendirme performansının hem karakterin özüne sadık kaldığını hem de yeni bir enerji getirdiğini ifade etti. Bu değişim, oyun serisinin geleceğine yönelik farklı bir yaklaşım benimsendiğini de gözler önüne seriyor.
Ciri’nin hikayesinde yeni bir boyut
CD Projekt Red’in, Ciri’yi The Witcher 4’te ana karakter olarak konumlandırması, serinin anlatı dünyasında önemli değişikliklere neden olacaktır. Witcher evreninin köklü kahramanı Geralt of Rivia’nın, yeni oyunda artık ana karakter olmayacağı netleşmiş durumda. Bununla birlikte, Geralt’ın tamamen hikayeden çıkarılmayacağı, belirli bir rol üstleneceği de belirtiliyor. Bu karar, hayranlar arasında hem heyecan hem de bazı soru işaretlerine yol açtı.
Fragmanda yer alan detaylar, Ciri’nin serüvenine derinlik katılacağına işaret ediyor. Önceki oyunlarda hem fiziksel hem de mistik güçleriyle tanınan bu karakter, The Witcher 4’te daha kişisel ve yoğun bir hikayeye doğru ilerleyecek gibi görünüyor. Özellikle, Ciri’nin geçmişte yaşadığı travmaların ve gelişiminin bu yeni oyunla birlikte daha geniş bir perspektifte ele alınması bekleniyor.
The Witcher 4, yalnızca hikaye açısından değil, teknik anlamda da serinin diğer oyunlarından farklı bir yerde konumlanıyor. CD Projekt Red, önceki oyunlarında kullandığı REDengine teknolojisini bırakıp Unreal Engine 5’e geçiş yaptı. Bu karar, stüdyonun daha geniş ölçekli ve etkileyici bir görsellik sunmayı amaçladığını ortaya koyuyor. Unreal Engine 5’in özellikle açık dünya oyunlarında sağladığı detaylı grafikler ve dinamik aydınlatma sistemi, The Witcher 4’ün oyunculara daha gerçekçi bir deneyim sunacağını gösteriyor.
Öte yandan, stüdyo bu teknolojik geçişin yalnızca görselliği geliştirmekle kalmayıp, oyun mekaniklerini de daha akıcı hale getireceğini belirtiyor. Ciri’nin mistik yeteneklerini ve dövüş stilini ön plana çıkaran sahnelerle, oyuncuların hem duygusal hem de aksiyon dolu bir deneyim yaşaması hedefleniyor.
Ciri’nin seslendirme sanatçısının değişmesi, hayranlar arasında farklı tepkilere yol açtı. Bazı oyuncular, Ciara Berkeley’in performansını yenilikçi ve karaktere uygun bulurken, bir diğer kesim ise Jo Wyatt’ın alışılmış ses tonundan vazgeçilmesine sıcak bakmıyor. CD Projekt Red ise bu değişikliği, karakterin yeni hikayesine uygun bir adım olarak nitelendiriyor. Özellikle fragmandaki kısa performansıyla dikkat çeken Berkeley, Ciri’nin derinlikli karakter yapısını yansıtmada başarılı bulundu.
CD Projekt Red yetkilileri, bu değişimin yalnızca fragmanla sınırlı olmadığını ve Berkeley’in tüm oyun boyunca Ciri’yi seslendireceğini doğruladı. Bu durum, karakterin serideki rolünün nasıl bir yöne evrileceğine dair ipuçları da sunuyor.
The Witcher 4’ün çıkış tarihi konusunda henüz resmi bir açıklama yapılmış değil. Ancak stüdyonun oyunun geliştirme sürecine tam anlamıyla odaklandığı biliniyor. CD Projekt Red, özellikle Cyberpunk 2077 sonrası yaşanan sorunlardan ders aldıklarını ve bu kez daha sağlam bir hazırlık süreci geçirdiklerini vurguluyor. Oyunun çıkışının 2025 yılına sarkabileceği tahmin edilse de, bu durum hayranların heyecanını azaltmış değil.