Elon Musk Twitter’da, şirketin önceki yönetimi sırasında doğrulanmış binlerce kullanıcıdan mavi tik onay işaretini geri çekmeye hazırlanırken, T2 Twitter alternatifi olarak, bu “eski” onay işaretli hesaplarından bazılarını platformuna çekmeyi hedefliyor. Eski Twitter çalışanları tarafından yönetilen ve şu anda davetiye ile üye alınan bir hizmet olan T2, kullanıcıların “eski” Twitter profil onaylarını kendi sitesine aktarmalarına izin verecek.
T2, Musk’ın devralması sonrasında ortaya çıkan Twitter alternatifleri içinde giderek büyüyen bir platform olarak dikkat çekiyor. Platform, Mastodon gibi daha köklü rakiplerinden daha küçük olsa da, Musk öncesi Twitter ile ilişkilendirilen “kamusal alanı” yeniden oluşturmaya kararlı görünüyor. Aslında, kurucusu Gabor Cselle’nin, Twitter’ın “oldukça basitleştirilmiş bir kopyasını” oluşturmayı amaçladığı konusunda oldukça açık olduğunu söyleyebiliriz.
Belki de, şu anda T2 olarak bilinen site (Şirket sonunda yeni bir isim kullanmayı planlıyor.)Twitter’ın eski doğrulama programına dayalı “Rozeti Al” özelliğini başlatıyor. Bununla kullanıcılar, T2 için hızlı doğrulama sürecinden geçmek üzere kısa bir form doldurabilirler. Bu özellik, T2’nin bekleme listesindekiler için de çalışacaktır.
Şimdilik, kullanıcıların bu programa birkaç gün içinde başvuru sağlamaları gerekmekte, çünkü eski mavi tik onay işaretleri 1 Nisan’da Twitter’dan kaybolacak. Ancak şirket, Twitter’ın eski mavi tiklerinin ortadan kalkmasının ardından başka yollarla profil doğrulaması sunmayı planlıyor. T2’nin form tabanlı doğrulaması, yeni Twitter Blue ile etkinleştirilen mavi tik onayına ödeme yapanlar için çalışmayacaktır.
İlginizi çekebilir
T2 Twitter’a yakın bir tasarıma sahip
Yeni doğrulama özelliklerine ek olarak, T2 başka birkaç önemli duyuru da yapıyor. Şirket, eski bir Discord yöneticisini yeni CTO olarak işe aldı ve Twitter kullanıcılarına tanıdık gelecek, çok ihtiyaç duyulan bir yeniden tasarımı kullanıma sunuyor.
T2 gibi yeni Twitter rakiplerinin tümü, taklit etmeye çalıştığı platformun boyutuna yaklaşmaktan çok uzakta görünüyor. Ancak, Mastodon kurucusu CEO Eugen Rochko’nun belirttiği gibi, Twitter’ın, eski mavi tik onayına sahip daha etkili kullanıcılarını çekmek herhangi bir başlangıç platform için son derece değerlidir. Eğer T2, bu kullanıcıların daha fazlasını çekebilirse, aradıkları “kamusal alanı” yeniden yaratmak daha kolay olabilir.
T2, Twitter’dan farklı olarak sadeleştirilmiş bir yapıya ve özel bir kullanıcı kitlesine sahip olmayı hedefliyor. Bu sayede, platform üzerinde daha kaliteli ve etkileşimli bir sosyal medya deneyimi sunmayı planlıyor. Twitter’ın son zamanlardaki tartışmalı hamlelerinden sonra, T2 gibi alternatifler, kullanıcıların dikkatini çekmeyi başarabilir.
Sonuç olarak, T2 ve benzeri alternatif sosyal medya platformları, özellikle etkili ve doğrulanmış kullanıcıları çekmeye çalışarak, sosyal medya dünyasında farklı bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Bu tür platformlar, Twitter’ın popülerliğine ve büyüklüğüne ulaşmak için uzun bir yol kat etmek zorunda olsa da, özellikle belirli kullanıcı gruplarına hitap ederek önemli bir niş pazar elde edebilir.