Uzun süredir beklenen Super Mario Run, geçtiğimiz perşembe günü yayınlanmıştı. Nintendo’nun iPhone kullanıcılarıyla buluşturduğu oyunun çok sayıda kişiden bir yıldız alması kafaları karıştırdı. Oyunun 2D grafikleri, tek elle oynanabilmesi, kolay kontrolü gibi özellikler pek çok oyuncunun takdirini kazanmıştı. Ancak görünen o ki, bütün bu özellikler oyunun geniş bir kitlenin beğenisini kazanması için yeterli olmuyor.
Super Mario Run, genel yapısı itibarıyla Nintendo’nun daha önce yayınladığı klasik Mario oyunlarından farklı bir yerde durmuyor. Hiçbir şey yapılmasa bile soldan sağa doğru hareket eden Mario, zıplayarak veya sıçrayarak altın toplayabiliyor veya karşısına çıkan engelleri alt edebiliyor. Oyunun basit yapısı, toplu taşımada ayakta yolculuk yaparken bile sıkıntı yaşamadan seviyelerin geçilmesini mümkün kılıyor.
iTunes App Store’da oyuncuların oyuna verdiği notlar, uçlarda geziniyor. 35 binden fazla oyuncu oyuna beş yıldız verse de, bir yıldız verenlerin sayısı bunun da üzerine çıkıyor. Bu da oyunun ortalamasını 2,5 yıldıza çekiyor.
Oyuncular kolay oynanabilirliği ve oyunun uyandırdığı nostaljik duygu, iOS cihaz sahiplerini memnun etmiş gibi görünüyor. Ancak bu durum, negatif yorumların ortaya çıkmasını engellemiyor. Negatif yorumlar arasında ilk dikkat çeken ise fiyatla ilgili şikayetler oluyor. Oyunun ilk üç seviyesinden sonra ilerlemek için 26,99 TL ödemek gerekiyor. Bu konuda Nintendo’nun suçlamak için kendisinden başka kimsesi bulunmuyor.
Super Mario Run ilk gün indirme rakamlarında Pokemon Go’yu geride bıraktı
Super Mario Run’ın ne büyük bir merakla beklendiği ise ilk gün indirme rakamları sayesinde anlaşılıyor. Oyun, ilk gün indirme rakamları konusunda bu yaza damgasını vuran Pokemon Go’nun önüne geçmeyi başardı.