Dijital oyun platformu Steam, sezon geçişi satışlarını düzenlemek için yeni kurallar açıkladı. Bu değişikliklerle, kullanıcıların satın aldıkları içeriklerden tam olarak ne bekleyebileceklerini bilmeleri amaçlanıyor. Öte yandan, geliştiriciler için daha net kurallar belirlenerek, belirsiz vaatler içeren sezon geçişlerinin önüne geçilmesi hedefleniyor.
Steam’in yeni düzenlemelerine göre, sezon geçişi sunacak geliştiricilerin, kullanıcılarla hangi içeriklerin dahil olduğunu ve bu içeriklerin ne zaman sunulacağını açıkça paylaşmaları gerekiyor. Bu kapsamda, her bir indirilebilir içeriğin (DLC) açıklamalarıyla birlikte bir liste olarak belirtilmesi şart koşuluyor. Eğer bir DLC zamanında yayımlanamazsa, geliştiricilere bunu üç aya kadar erteleme hakkı tanınıyor. Bununla birlikte, iptal edilen herhangi bir DLC’nin değeri, kullanıcıya geri ödenmek zorunda.
Steam ayrıca sezon geçişlerini bir tür DLC ön siparişi olarak tanımlıyor. Bu nedenle, sezon geçişi sunmak isteyen geliştiriciler, ön siparişlerle ilgili belirlenmiş kurallara ve kısıtlamalara uymak zorunda. Ancak, bu imkanı sadece Steam ile uzun süreli ve güvenilir bir iş ilişkisi bulunan geliştiriciler kullanabilecek.
Steam’de bağımsız geliştiriciler için zorluklar
Yeni kurallar, özellikle bağımsız oyun geliştiricileri için bazı zorlukları beraberinde getirebilir. Geniş kaynaklara sahip olmayan stüdyoların, tüm içerikleri planlayarak bir liste oluşturması zor olabilir. Ayrıca, çıkış tarihlerine sadık kalınması ve içeriklerin tamamlanması için yeterli bütçe ve ekip bulunmaması, küçük ölçekli stüdyolar açısından dezavantaj yaratabilir. Buna rağmen, Steam’in amacı, kullanıcıları korunacak şekilde geliştiricilerin sorumluluk almasını sağlamaktır.
Steam, geliştiricilere yönelik yaptığı açıklamada, sezon geçişi sunmadan önce tüm içeriklerin net bir şekilde tanımlanması gerektiğini vurguluyor. Bu düzenlemelerin, hem kullanıcıların satın aldıkları içerikten memnun kalmasını hem de geliştiricilerin daha planlı bir süreç yürütmesini sağlayacağı düşünülüyor. Böylelikle, dijital oyun dünyasında uzun vadede güvenilirlik artışı hedefleniyor.