Oyun dünyası, Skyrim‘in yaratıcısı Bethesda Game Studios’un yeni uzay RPG’si Starfield‘ı merakla bekliyor. Ancak oyun, Nvidia’nın yükseltme teknolojisi DLSS (Deep Learning Super Sampling) olmadan piyasaya sürüldü. AMD, oyunun “özel PC ortağı” olarak belirlendi. Bu, Bethesda ve AMD mühendislerinin, oyunu Xbox ve PC’de, Ryzen 7000 işlemciler ve Radeon 7000 serisi grafik kartları için optimize etmek üzere bir araya geldiğini gösteriyor.
AMD’nin FSR 2 teknolojisinin öne çıkışı
AMD, Bethesda’nın Starfield’a DLSS eklemekte serbest olduğunu açıkça belirtti. AMD oyun şefi Frank Azor, “Eğer DLSS yapmak istiyorlarsa, AMD’nin tam desteği arkalarında.” dedi. Bu, sadece AMD’nin FSR 2 teknolojisinin desteklendiği bir süreç olabileceği veya Bethesda’nın başlangıçta FSR’yi DLSS’nin önüne koymayı tercih etmiş olabileceği anlamına gelebilir.
Starfield’ın DLSS için durumunu netleştirmek adına Bethesda, defalarca The Verge tarafından ulaşılmak istenmiş fakat herhangi bir yanıt alınamamış. Nvidia, sadece bizi Bethesda’ya yönlendirdi. Şimdi, topluluk mod yapımcılarının, Bethesda durumu açıklamaya hazır olana kadar Starfield’da DLSS’nin çalışır hale getirilmesine yardımcı olmaları muhtemel görünüyor.
Oyun, 6 Eylül’de PC ve Xbox’ta piyasaya sürülecek, ancak hangi sürümü satın aldığınıza bağlı olarak 31 Ağustos’ta erken erişime açıldı. Ancak, AMD’nin özel ortak olmasının, özellikle çoklu iş parçacığı kodları ve yeni nesil donanımlar için oyunun nasıl optimize edileceği konusunda henüz net bir bilgi yok.