Eğlence

Sony PS3’ün 3D dönüştürme yöntemi nasıl işliyor?

Sony’nin PS3’i üçüncü boyuta taşımak için düğmeye bastığına dair haberi birkaç gün önce vermiştik. Digital Foundry sitesi şirketin PlayStation’a yönelik 3D planlarıyla ilgili ayrıntıları araştırmış.

İlk olarak Wipeout HD’nin 2D’den 3D’ye nasıl dönüştürüldüğü açıklanıyor. Sony’nin baş geliştirme yöneticisi Simon Benson orijinal versiyonu 1080p olan filmlerin çözünürlüğünün 720p’ye indirgendiğini söylüyor. 1080p’lik görüntü akışı 2.1 milyon piksel için veri içerirken bu rakam 720p’lik görüntü akışı için 1.85 milyon piksellik veriye düşüyor. Tazeleme oranını 30 Hz’e düşürmek 3D için gerekli olan ek geometrik hesaplamaların yapılmasını olası kılıyor. Her ne kadar her göze 100 Hz’de 1080p’lik videonun gönderildiği ideal 3D deneyimi yaşatmıyor olsa da, Sony’nin bu çözümü en azında 3D için kodlanmamış oyunlarda 3D desteğinin sunulmasına yardımcı olacaktır.

Motorstorm: Pacific Rift isimli oyun şu anda 720p / 30fps görüntü kalitesiyle sunuluyor. Bu nedenle 3D çözümü için görüntü daha düşük çözünürlükte tekrar üretilmeli, donanım tabanlı görüntü yükseltmesi ve birkaç optimizasyonla 3D’nin mümkün hâle gelmesi sağlanmalı. Grafiklerle bu kadar oynanması kötü bir haber gibi görünebilir, ancak Sony Computer Entertainment’ın mühendislerine göre görüş açısı ve hareket efektleri 3D modunda kolaylıkla devre dışı bırakılabilir. Sony’nin en büyük umudu oyun geliştiricilerinin yeni 3D oyun formatı için geliştirme çalışmalarına bir an önce başlamaları ve Sony’ye 3D desteği için ek grafik düzenlemeler bırakmadan görsel açıdan daha zengin ve teknik olarak daha efektif yaklaşımlar içeren oyunlar tasarlamaları… Daha fazla ayrıntıyı aşağıdaki bağlantılarda bulabilirsiniz.

İlgili – Slashdot
İlgili – Digital Foundry