Sony, E3 2015 kapsamında gerçekleştirdiği etkinlikte sanal gerçeklik başlığı Project Morpheus konusunda ketum bir tavır takınmayı tercih etti. Project Morpheus’un 2016’da satışa sunulacağı doğrulansa da, açıklamalarının geneli sanal gerçekliğin sosyal bir deneyim olma arzusunun ötesine geçmedi.
Sony’nin E3 etkinliğinde kısa bir süre önce Wired tarafından yayınlanan bir haber ise şirketin Project Morpheus planlarına dair daha fazla detay veriyor. Haberde Project Morpheus’un 2016’nın ilk yarısında satışa sunulacağı belirtilirken, satış fiyatının “birkaç yüz dolar” olacağı iddia edildi.
Wired’ın haberinde Project Morpheus için oyun hazırlayan Impulse Gear stüdyosuna ve Sony’nin Project Morpheus için yürüttüğü genel gelişim sürecine dair de bilgiler bulunuyor. Project Morpheus için FPS türünde bir oyun hazırlayan Impulse Gear, aralarında PlayStation Move’un da bulunduğu çeşitli teknolojilerden yardım aldığını belirtirken, Wired oyunun henüz resmiyet kazanmadığının altını çizdi. Sony’nin yayıncı ve geliştirici ilişkilerinden sorumlu başkan yardımcısı Adam Boyes ise yapımcıların kendilerini klasik türlerle sınırlamadıklarını ifade etti. Boyes, Sony’nin şu anda 30 oyunun gelişim sürecini takip ettiğini sözlerine ekledi.