Teknoloji

Sony’nin sanal gerçeklik başlığı Project Morpheus 2016’da piyasaya çıkacak

sony-ps4-project-morpheus-190314-2

Sony, sanal gerçeklik başlığı Project Morpheus’u GDC 2014’te duyurmuştu. Geçen bir yıllık sürenin ardından şirket, Project Morpheus’un 2016’nın ilk yarısında satışa sunmayı planladığını açıkladı.

Sony Worldwide Studios Başkanı Shuhei Yoshida, GDC 2015’te yaptığı konuşmada Project Morpheus’u geçen yıl aynı konferansta duyurduklarını hatırlattı ve aradan geçen bir yıllık süre içinde dünyada sanal gerçeklik konseptinin uçuşa geçtiğini herkesin gördüğünü belirtti. Çeşitli etkinliklerde pek çok insanın sanal gerçeklik konseptini deneme fırsatı bulduğunu söyleyen Yoshida, sanal gerçekliğin tüketici tabanına tanıtılmasının çok önemli olduğunun altını çizdi. Kendilerinin de bu süre içinde müşterilerden ve yazılımcılardan gelen geri bildirimler doğrultusunda gelişim kitini elden geçirdiğini söyleyen Sony yöneticisi, vizyonlarına yaraşır bir sanal gerçeklik deneyimi sunmak istediklerini vurguladı.

Geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen duyurunun ardından Sony, Project Morpheus konusunda ketum davranmayı tercih etmiş ve sadece birkaç demo yayınlamıştı. Project Morpheus’un ne denli kuvvetli bir potansiyele sahip olduğu ise bu demolarda ortaya çıkmıştı. Demoların henüz başladığını söyleyen Yoshida, yazılımcıların Project Morpheus’a dair hevesinin kendisine oyun gelişiminin ilk günlerini hatırlattığını belirtti.

Yoshida, Sony’nin en yeni Project Morpheus prototipini de GDC 2015 etkinliğinde tanıttı. 120hz yenileme oranı ve süper düşük gecikme sunan 1920 x 1080 piksel çözünürlüğünde RGB OLED ekran barındıran prototipte kullanıcılara 100 derecelik görüş açısı sunuluyor. Konumsal takip için dokuz LED’e sahip olan yeni prototipte görsel deneyimi ve takip doğruluğunu artırmak istediklerini söyleyen Yoshida, cihazın başa daha kolay takılması ve baştan daha kolay çıkarılması için yapılan tasarım değişikliklerine de dikkat çekti.