Bu hafta içinde satışa sunulan SimCity, oyunun dağıtıcısı EA’nın başını epey ağrıttı. Yayınlandığı günden itibaren EA’nın Origin sunucuları oyunu indirmek isteyen kullanıcılardan yoğun talep gördü, bu nedenle oyunu indirmek isteyenler uzun bekleme süreleri yaşadı. Electronic Arts ek sunucular koyarak bu problemin üstesinden gelmeye çalıştı. Ancak daha sonra tek problemin bu olmadığı ortaya çıktı. SimCity üzerinde kritik öneme sahip olmayan lider tahtaları ve başarılar devre dışı bırakıldı, ayrıca oyunun Çita modunda, yani en hızlı modda çalışması engellendi. Daha sonra Amazon’un bu oyunun dijital satışlarını gelen yoğun müşteri şikayetleri nedeniyle durdurduğu açıklandı.
Electronic Arts’ın yaşadığı bu sorunlar sadece Amazon üzerindeki satışları engellemekle kalmamış, oyunun çevrim içi pazarlama kampanyasını da engellemişe benziyor. EA Origin’in LinkShare programına üye olan yayıncılara tüm SimCity yazılı bağlantılarının ve banner’ların devre dışı bırakıldığı bildirilmiş ve üyelere bunları kaldırmaları tavsiyesinde bulunulmuş. Yine de, EA şimdiye kadar gerçekleşmiş olan satışlardan dolayı elde edilen kazançları üyelere ödeyecek. Ayrıca şirket pazarlama çalışmalarına yeniden başlayacağında bu konuda bilgi vereceğini de kaydetti.
Son olarak oyunun geliştiricisi Electronic Arts’tan bir açıklama geldi. Maxis’ten Lucy Bradshaw tarafından kaleme alınan yazıda yaşanan problemler dolayısıyla özür dilendi ve geliştiricilerin oyunu çevrim içi oynamak isteyecek kişi hesaplamasında yanlış tahminde bulunduklarını kaydetti. Bradshaw beklediklerinden çok fazla insanın kayıt yaptırdığını, beta sürecinde gördüklerinden çok daha fazla kişinin oyun oynadığını vurguladı.
EA, özür amacıyla portföyü içinde yer alan bir adet indirilebilir PC oyununu ücretsiz olarak sunacak. Kayıtlı SimCity sahiplerine 18 Mart tarihinde gönderilecek e-posta iletisiyle istedikleri oyunu nasıl seçecekleri konusunda adımlar gönderilecek.
Bradshaw sunucu problemleriyle ilgili olarak şirketin sunucu kapasitesini son 48 saat içinde yüzde 120 oranında artırdığını ve bu gelişimin istenmeyen deneyimleri yüzde 80 oranında düşürdüğünü kaydetti. Ne var ki, bazı kullanıcılar hâla sorun yaşıyor ve EA sorunun tamamen çözülmesi için gayret göstermeye devam ediyor. Bradshaw bu haftasonu içinde sorunun tamamen üstesinden gelinebileceği öngörüsünde bulundu.
İlgili >> The Verge, Polygon, Electronic Arts