Sony, Returnal’ın geliştiricisi Housemarque’ın uzun süredir beklenen yeni oyununu duyurdu. Üçüncü şahıs aksiyon türündeki bu oyun Saros adını taşıyor ve 2026 yılında PlayStation 5 oyuncularıyla buluşuyor. Oyunun başrolünde ise son dönemin dikkat çeken oyuncularından Rahul Kohli yer alıyor.
Housemarque’ın yeni oyunu Saros, bilim kurgu ve aksiyon türünü harmanlayan bir yapıya sahip olacak. Oyuncular, güçlü bir Soltari Enforcer olan Arjun Devraj karakterini yönetecek. Hikâye, kaybolmuş bir dış koloniye dair sırları ortaya çıkarmaya çalışan Devraj’ın etrafında şekillenecek. Rahul Kohli tarafından canlandırılan bu karakter, oyunun anlatımında önemli bir rol üstlenecek.
Yayınlanan tanıtım fragmanı, Arjun Devraj’ın bir sahilde silahıyla uyanmasıyla başlıyor. Kısa bir süre sonra, “Güneş her öldüğünde, delilik hüküm sürer.” sözleriyle bir güneş tutulmasına dikkat çekiliyor. Ardından, sekiz kollu devasa bir yaratık, denizin derinliklerinden yüzeye çıkıyor. Bu yaratık, ellerinde ateş topları oluştururken, Devraj da savaş pozisyonuna geçerek yaratıkla yüzleşmeye hazırlanıyor.
Housemarque, Saros’un Returnal’ın roguelite yapısını temel aldığını, ancak bazı önemli değişiklikler sunduğunu belirtiyor. Fragmanda Arjun Devraj’ın “Her ölümden sonra daha güçlü dönüyorum.” sözleri, oyunun tekrar oynanabilirlik dinamikleri üzerine kurulu olduğunu gösteriyor. Ancak, bu kez oyuncuların kaynakları ve ilerlemeleri her ölümden sonra sıfırlanmayacak. Bunun yerine, gelişen bir silah seti ve zırh yükseltme mekanikleri ile donanımları kalıcı olarak güçlenebilecek.
Saros başka karakterler de barındıracak
Önceki Housemarque oyunlarının aksine, Saros’ta ana karakter yalnız değil. Stüdyo, oyun dünyasında başka karakterlerin de yer alacağını doğruladı, ancak bu karakterler ve hikâyeleri hakkında henüz detay verilmedi. Oyunun dünyasının nasıl değişeceği, keşfedilecek alanların nasıl şekilleneceği ve diğer karakterlerin nasıl bir rol oynayacağı ilerleyen dönemlerde açıklanacak.
Sony, Housemarque’ı Returnal’ın büyük başarısının ardından bünyesine katmıştı. Bu satın alım, Housemarque’ın PlayStation Studios’un bir parçası haline gelmesini sağladı ve Saros, bu iş birliğinin meyvelerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Sony’nin Returnal’dan sonra Housemarque’a duyduğu güven, yeni oyunlarına da büyük bir beklenti oluşturuyor.
Saros’un, Housemarque’ın oyun odaklı deneyimini daha da ileri taşıyan bir yapım olması bekleniyor. Stüdyo, PlayStation Blog’da yaptığı açıklamada, oyunun gizemli hikâye anlatımını ve tempolu üçüncü şahıs aksiyon öğelerini daha da ileriye taşıyacağını belirtti. Bununla birlikte, kalıcı ilerleme sistemi, oyuncuların her denemede dünyayı daha iyi anlamalarına ve daha güçlü bir hale gelmelerine olanak tanıyacak.