Samsung bulut oyun servisini Galaxy telefonlarındaki Game Launcher uygulaması içinde hayata geçirmeye hazırlanıyor. Servisin resmi duyurusunun şirketin 5 Ekim’de başlayacak geliştirici konferansında yapılması bekleniyor.
Beta sürümünün kapsamı birkaç aydır yavaş yavaş genişleyen yeni bulut servisi, genellikle PC ve konsol odaklı diğer bulut oyun servislerinin aksine mobil oyunları ehdefliyor. Görünen o ki; Samsung’un yaklaşımının temelinde son birkaç yıldır çeşitli reklam hedefleme kısıtlamaları nedeniyle düşen oyun yükleme-reklam gelirini yeniden artırmak bulunuyor.
Samsung yöneticisi Jong Hyuk Woo’nun ağustos ayında VentureBeat sitesine yaptığı açıklamalar da bu düşünceyi destekler nitelikte: “Bir oyun yayıncısının içeriğine reklam aracılığıyla ilgi duyduğunu belirten kişilerin yüzde 90’ı aslında oyuna hiç girmiyor. Bulut akışının, kullanıcı edinme hunisini tamamen çökerterek, indirme, yükleme ve App Store ziyaretinden kurtularak mobil oyun yayıncıları için bir şeyler yapabileceğine inanıyoruz. Bu huniyi ve modeldeki verimsizlikleri önemli ölçüde azaltabilir.”
Samsung bulut oyun servisiyle alternatif bir gelir akışı oluşturmayı hedefliyor
Bütün bunların Samsung’un akıllı telefon satışlarındaki yavaşlama nedeniyle mali açıdan problemi bir yıl geçirmesiyle bağlantılı olduğu söylenebilir. Şirket telefon satışlarının açtığı yarayı insanların mevcut cihazları için servisler sunarak elde edeceği gelirlerle kapatmayı hedefliyor. Bulut oyun servisinin çıkışını da bu açıdan değerlendirmek yanlış olmayacaktır.
Samsung bulut oyun servisi hakkındaki detayları öğrenmek için 5 Ekim’de başlayacak Samsung Geliştirici Konferansı’nı beklemek gerekiyor.