Roblox şirketi, Roblox için deneyimler geliştiren geliştiricilerin daha kolay oyun ve öğe oluşturmasına yardımcı olmak amacıyla üretken yapay zekâ (AI) araçları üzerinde çalışıyor. Roblox’un baş teknoloji yöneticisi Daniel Sturman’ın bir blog yazısına göre, araçların ilk iki testi önümüzdeki haftalarda kullanıma sunulacak. Bunlar, “metin isteminden üretici yapay zeka materyalleri” oluşturmaya yönelik bir araç ve üretken yapay zekanın kodu tamamlamasına yönelik bir araç olacak.
Aşağıda bulabileceğiniz kısa video sayesinde, bu araçların nasıl çalışacakları hakkında bir fikir edinebilirsiniz. Bir örnekte, birisi bir araba için farklı malzeme açıklamaları yazıyor ve bu modeller hemen uygulanıyor. Diğerlerinde, arabanın ışıklarını yakmak ve oyun dünyasında yağmur yağdırmak gibi şeyler için otomatik tamamlama kodunun nasıl çalıştığını görebilirsiniz.
Üretken yapay zeka araçlarının eklenmesi, Roblox için mantıklı görünüyor. Roblox’un en önemli yönlerinden biri, yeni başlayanların bile edinebileceği sağlam bir geliştirme platformu sunması ve üretken yapay zeka araçlarının, oyun geliştirmenin belirli alanlarını içerik oluşturucular için daha da ulaşılabilir hâle getirebilmesidir. Roblox’un araçları ne kadar ulaşılabilir olursa, platformu o kadar çok kişi hit oyunlar oluşturmak için kullanabilir. Bu, Roblox’un platformun para birimi olan Robux’tan para kazanması için daha fazla fırsat yaratır.
Sturman, bazı Roblox geliştiricilerinin zaten üretken AI araçları kullandığını söylüyor. Sturman, “Ancak, bu kullanıma hazır yapay zekâ sistemleri platformumuzla entegre değildir ve genellikle bir içerik oluşturucunun ciddi şekilde takip edilmesini gerektiren ‘Roblox için hazır’ çıktılar üretmezler.” diye yazdı. Bununla birlikte Roblox şirketi, The Verge‘e verdiği demeçte, şirketin üçüncü taraf AI oluşturma hizmetlerinin kendi araçlarına bağlanması için bir yol oluşturmayı planladığını, ancak bununla ilgili henüz bir zaman çizelgesi olmadığını söyledi.
Şirket, Roblox’un çocuklar arasındaki popülaritesi göz önüne alındığında, özellikle önem taşıyan denetleme unsurunu da düşünüyor. Sturman, “Her durumda Roblox’u güvenli ve medeni tutmamız gerekiyor.” diyor. “Bu, her tür oluşturma için hızlı ve ölçeklenebilir bir denetleme akışı oluşturmamız gerektiği anlamına geliyor.”
Roblox, yapay zekâ araçlarının insanların işini elinden almasına yönelik potansiyel eleştirilerin de farkında gibi görünüyor, çünkü Sturman, yapay zeka oluşturmayı teşvik eden bir ekonomik sisteme ihtiyaç olduğunu söylüyor. Sturman, “Roblox, yaratıcı destekli güçlü bir pazar yeri ve ekonomiye sahip bir platform olarak diğerlerinden ayrılıyor ve bunu, deneyimsiz kullanıcı oluşturucuları ve AI algoritma geliştiricilerini destekleyecek şekilde genişletmeliyiz.” diye yazıyor. Sturman bunu nasıl başaracaklarını tam olarak belirtmedi.
Üretken yapay zekânın oyun oluşturma üzerindeki tam etkisi belirsizliğini hâlâ koruyor. GamesIndustry.biz geliştiricilere bu konuda ne düşündüklerini soran bir makale yayınladı. Roblox’un üretici yapay zekâ desteği, teknoloji için büyük bir an olabilir, ancak araçları henüz yayında olmadığından, ne kadar yararlı olacaklarını görmek için beklememiz gerekecek.