Roblox, geliştiricilerin deneyimleri kapsamında abonelik sunmasına olanak tanıyan araçlar hazırlıyor. Konuyla ilgili olarak oyunun resmi blogundan yapılan açıklamada, geliştiricilerin bu sayede deneyimleri üzerinden para kazanabilmesinin yeni bir yolunun sunulduğunu belirtti.
Oyun; geliştiricilere bir deneyimde veya oyundaki pazar yerinde sanal öğeler satma imkanı, belirli içerikleri bilet karşılığında sunma gibi farklı para kazanma imkanları sağlıyor. Ancak bütün bunlar tek seferlik ödemeler olduğu için düzenli bir gelir akışı sağlamıyor. Roblox, aboneliklerin geliştiricilere “kullanıcılarıyla tekrar eden bir ekonomik ilişki kurma ve potansiyel olarak kazançlarının öngörülebilirliğini artırma” için bir yol sunacağını savunuyor.
Abonelikler, oyunun kendisini bir metaverse platformu olarak konumlandırma çabasına da yardımcı olabilir. Örneğin; Epic Games’in Fortnite için hazırladığı yeni sistem, içerik oluşturucularımı insanların deneyimlerini ne kadar süre oynadıkları gibi faktörlere göre ödüllendiriyor. Ancak içerik oluşturucuların bu deneyimler içinde doğrudan sanal ürünler veya abonelikler satmasına izin vermiyor. Para kazanma konusunda daha fazla esneklik arayan geliştiriciler bunun yerine Roblox’u seçebilir.
Roblox’ta abonelik deneyimi ne zaman başlayacak?
Aboneliklerin ne zaman hayata geçeceği şu an için bilinmiyor. Dolayısıyla henüz bunları merkeze alan bir deneyim hazırlanması pek mantıklı görünmüyor. Oyunu oynayan çok sayıda çocuk olduğu için çocukların ailelerinden onaysız bir abonelik başlatmalarını engelleyecek önlemlerin de uygulanması bekleniyor.
Roblox geçtiğimiz ay geliştiricilere 17 yaş ve üstü oyunculara özel deneyimler hazırlama imkanı sunmuştu. Dolayısıyla benzer bir yaklaşımın abonelikler için uygulanması da sürpriz olmayacaktır.