Control ve Alan Wake‘in geliştiricisi Remedy, 2021’den bu yana Tencent ile birlikte “Kestrel” kod adıyla bir oyun geliştiriyordu. İki şirket, projenin rafa kaldırıldığını açıkladı.
İki şirket geçtiğimiz yılın kasım ayında farklı bir yöne gitmeye karar verene kadar başlangıçta ücretsiz oynanabilen, iş birliği temelli nişancı oyunu geliştiriyordu. Sonrasında ilk adıma geri dönen iki şirket projenin adını Vanguard’dan Kestel’e çevirdi ve bunun yerine “güçlü, iş birliğine dayalı çok oyunculu bileşene sahip birinci sınıf bir oyun” yapmayı hedef koydular.
O dönemde yapılan açıklamada, oyunun “Remedy’nin temel güçlü yönlerine daha fazla dayanacağı” ve şirketin varlıkları ile temalarının yeniden tasarlanmış versiyonlarını kullanacağı belirtilmişti. Ancak işler planlandığı gibi gitmedi.
Remedy Tencent ile geliştirdiği projenin iptaliyle diğer oyunlara daha fazla odaklanabilecek
Remedy, duyurusunda projenin iptal edilmesinin, geliştirilmekte olan diğer oyunlara daha fazla ilgi gösterilmesine olanak sağlayacağını söyledi. İsimleri açık açık zikredilmese de; şirket, Control’ün PS5, Xbox Series X|S ve PC için piyasaya sürülecek devam oyunu ve şu anda Condor olarak bilinen bir franchise spin-off oyunu üzerinde çalışıyor. Geliştiricileri diğer oyun projelerine yeniden atayacak ve Kestrel’i Tencent ile ortak finanse edeceği için projenin iptali şirketin yatırım ve işe alım ihtiyaçlarının azalması anlamına geliyor.
Remedy’nin CEO’su Tero Virtala yaptığı açıklamada Kestrel’in hâlâ erken konsept aşamasında olduğunu, şirketin diğer projelerinin zaten “iyi ilerlediğini” ve gelişimlerinin sonraki aşamalarına geçtiğini söyledi. Virtala, “Bu, oyun projelerimizin iyi bir şekilde ilerlemeye devam etmesini sağlamanın bir başka yolu” diye ekledi.