Teknoloji

Qualcomm’un göz takip özellikli yeni başlığı bu yıl geliştiricilere dağıtılacak

qualcomm goz takipQualcomm yılın ikinci yarısında Snapdragon 845 VR platformunun üzerine inşa edilmiş yeni bir geliştirici kiti çıkaracağını açıkladı. Başlık ve yazılım geliştirme araç seti, Qualcomm’un mobil yonga tabanlı sanal gerçeklik sisteminin temel unsurlarını gözler önüne seriyor. Tam teşekküllü iç-dış hareket takibi ve Tobii ile birlikte geliştirilen göz takip teknolojileri de söz konusu temel unsurlar arasında bulunuyor. Qualcomm göz takip özellikli yeni başlığıyla HTC’nin Vive Wave platformunu da destekleyecek. Vive Wave ile sanal gerçeklik uygulaması geliştiricilerinin farklı markaların başlıkları için yazılım geliştirmesi ve satması mümkün hâle geliyor.

Qualcomm daha önce eş zamanlı yer belirleme ve harita çıkarma gibi özelliklere sahip altı eksenli serbest hareket takibi teknolojisine dair planlarını açıklamıştı. Söz konusu teknoloji, sanal gerçeklik başlığı kullanıcılarının harici bir aksesuara ihtiyaç duymadan ön kameralardan ve iç sensörlerden yararlanarak ilerlemelerini mümkün kılıyor. Windows’un Karma Gerçeklik başlıklarının veya Oculus’un Santa Cruz prototipinin aksine, Qualcomm’un geliştirme kitinde özel hareketle kontrol kumandaları bulunmuyor. Buna rağmen, Qualcomm’un prototipi sadece baş takibi yapan Oculus Go’ya kıyasla daha fazla hareket vadediyor. Windows Karma Gerçeklik başlıklarından farklı olarak da Qualcomm’un başlığını bilgisayarla eşleştirmek gerekmiyor.

Qualcomm’un geliştiricilere sunacağı başlıkta 2560 x 1440 piksel çözünürlüklü WQHD ekran yer alıyor. 4 GB RAM ve 64 GB dahili depolama alanı da başlığın özellikleri arasında bulunuyor. Ancak başlığın öne çıkan yönleri bileşenlerinden ziyade sunduğu teknolojik özellikler oluyor. İç-dış hareket takibinin yanı sıra, Tobii tarafından sağlanan göz takip özelliği de Qualcomm’un yeni başlığının dikkat çeken niteliklerinden biri oluyor.

Qualcomm göz takip özellikli sanal gerçeklik başlığını geliştiricilere yılın ikinci çeyreği itibarıyla ulaştıracak. Bu geliştirme kiti üzerine inşa edilen sanal gerçeklik başlıklarının da yılın ikinci yarısı itibarıyla son kullanıcıların karşısına çıkabileceği belirtiliyor.