Teknoloji

Papermill geliştiricisine göre Android kullanıcıları uygulama için para verme konusunda isteksiz

Instapaper adlı sonradan okuma amaçlı kaydetme servisine özel bir Android istemcisi olan Papermill, göz alıcı ve zevkli bir kullanım sunan tasarımıyla dikkat çekmişti. 3.99$’lık bir fiyattan Google Play Store’a giriş yapan, ayrıca kullanım için bir Instapaper üyeliği de gerektiren bu uygulamanın satış rakamları çok da iyi değilmiş. Uygulamanın geliştiricisi Ryan Bateman deneyimlerini sitesinde hazırladığı bir yazıda paylaşmış.

Bateman’ın yazdığına göre uygulama 30 Mart tarihi itibariyle Google Play üzerinde 441 adet satmış. 79 sipariş ise ya iptal edilmiş ya da parası iade edilmiş. Buna ek olarak beş adet satış da Amazon Appstore üzerinden gerçekleştirilmiş. Bateman, uygulama için harcadığı zamanın 30 bin dolar civarındaki geliştirme mâliyetlerine denk düştüğünü tahmin ediyor. Bu da Papermill’in mevcut hızda kâra geçebilmesi için beş yılın geçmesi gerektiği anlamına geliyor.

Bateman, yaşadığı bu kısa deneyimden sonra Android kullanıcılarının tercihini ücretsizden, ancak daha az iyi deneyim sunandan yana kullandığını söylüyor. Bu, onun da genel inanışa uyduğunu gösteriyor. Her ne kadar Android geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olsa ve yazılımcılar bundan yararlanmanın yoluna reklamlar aracılığıyla baksa da, Bateman gibi paralı uygulama geliştirip pazarın sadece küçük bir bölümüne hitap etme yolunu seçiyor.

Bu arada Bateman’in uygulama kayıtlarında ilginç bir detay da mevcut. Papermill oturumlarının yüzde 40’lık bir kesimini Android 4.0 cihazı üzerindekiler oluşturuyor. Buna karşılık Ice Cream Sandwich Android cihazlarının sadece yüzde 1.6’lık bir kesiminde yüklü durumda. Bateman, kendini iyi tasarlanmış bir deneyim için para vermeye hazır ve kalite konusunda duyarlı küçük bir kitleye hizmet verdiği düşüncesiyle avutuyor. Belki aynı işi Android’de değil de iOS’te yapsaydı, hedeflediği paraya daha çabuk ulaşabilirdi, ne dersiniz?

İlgili – Papermill
İlgili – Google Play