EğlenceTeknoloji

Pandemide büyük yükseliş gösteren Roblox halka arz ediliyor

roblox

Özellikle çocukların büyük ilgi gösterdiği Roblox oyununun arkasındaki şirket, pandemi döneminde gösterdiği büyük yükselişin ardından halka açılıyor. Roblox’un hazırladığı izahnameye göre şirket, bu yıl 31.1 milyon günlük kullanıcıya ulaştı. Ve kullanıcılar oyun içinde günde ortalama 2.6 saat zaman geçiriyor.

Roblox’un geçmişi 2004 yılına kadar gidiyor, ancak son dokuz ayda günlük kullanıcı sayısını neredeyse iki katına çıkardı. Çünkü oyuncularının, özellikle çocukların ve gençlerin, evde kaldıkları dönemde buluştukları bir sosyal alan hâline geldi.

Roblox, 2020’nin ilk dokuz ayında 588.7 milyon dolarlık gelire ulaştı. 2019’un aynı dönemine göre yüzde 68’lik bir artış kaydetti. Ne var ki, şirket daha fazla para kazandıkça daha fazla harcamaya başladı. Şirket, 2020’nin ilk dokuz ayında 203.2 milyon dolar zarar etti. Zarar o kadar yüksek oldu ki, Roblox bir önceki yıla göre değişimi listelememeyi tercih etti. Ancak bunun yüzde 339 olduğu da söyleniyor. Daha fazla kişinin platformu kullanması ve Roblox’un geliştiricilere daha fazla para ödemeye başlaması Roblox’un gelirlerinin daha hızlı şekilde tükenmesine neden oluyor.

Roblox, kullanıcılara diğerleriyle paylaşabilecekleri deneyimler ve oyunlar oluşturma imkanı sunuyor. Yani, herkesin oynadığı tek bir Roblox oyunu yok. Bir oyuna girip arıymış gibi oynayabilir veya bir pizza restoranında çalışabilir ya da bir evde zaman geçirebilirsiniz. Roblox, oyunlarda uygulama içi satışlar sunulduğunda para kazanıyor. Robux olarak adlandırılan oyun içi paraların satışından belirli bir kesinti alıyor. Oyun içinde 18 milyondan fazla “deneyim”in oluşturulduğu da belirtiliyor.

Roblox, giderek daha fazla şekilde platformunu oyuncuların çeşitli deneyimleri yaşayabilecekleri bir sosyal alana çevirmeyi hedefliyor.