Overwatch 2‘nin erken erişim lansmanı, birkaç hata ve oyuncuların oyuna girmesini engelleyen büyük bir DDoS saldırısıyla gölgelendi. Oyunun hayranları, yükleme ekranında takıldıklarını ve birbiri ardına hatalar aldıklarını bildirdi. Ayrıca oyuna girmeye çalışan yüzlerce ve hatta binlerce kişinin arkasına sıraya girmeleri de söz konusu oldu.
Blizzard başkanı Mike Ybarra, başlangıçta oyunun sunucu sorunları yaşadığını ve şirketin bu sorununun çözülmesi için ekiplerinin çok çalıştığını tweetledi. Bununla birlikte takip eden bir tweet’te yönetici, oyunun sunucularında toplu bir DDoS saldırısı yaşadığını, düşme ve bağlantı sorunlarına neden olduğunu itiraf etti.
Blizzard Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Windows, Xbox One ve Xbox Series X|S gibi geniş yelpazeye yayılmış oyun konsolları için ücretsiz oynama fırsatı da sunan yeni nişancı oyununu geliştirdi. Yeni oyun, takım büyüklüklerini altıdan beşe indiriyor, böylece bir takım sadece bir tank alıyor. Ayrıca oyun; yeni haritalar, yeni kahramanlar ve düşmanın konumuna bir Ping yerleştirme ve onları ekibin geri kalanına gösterme gibi yeni özelliklerle birlikte geliyor. Orijinal Overwatch oyununun sunucuları, devam oyunu yayınlandıktan kısa bir süre sonra çevrimdışı oldu, bu nedenle hayranların oyunu tekrar oynamadan önce Blizzard’ın sorunu çözmesini beklemekten başka seçeneği kalmadı.
DDoS saldırısının etkilerini azaltmanın yanı sıra Blizzard’ın, oyun kullanıma sunulduğunda ortaya çıkan birkaç hatayı da düzeltmesi gerekiyor. Oyuncu koleksiyonlarında kaybolan öğeler ve para birimi, bölümler doldurulmayan, bazı alanlara erişilemez hale gelen, siyah ekranla sonuçlanan eylemler ve istemciyi kullanılamaz durumda bırakan Blizzard’ın SMS Koruması bunların arasında yer alıyor.
Overwatch 2 oyun direktörü Aaron Keller, birkaç saat önce paylaştığı bir tweet’te Blizzard’ın sunucu sorunları ve ikinci DDoS saldırısıyla uğraşmak amacıyla gece boyunca çalışacağını kaydetti. Gelişmeler hakkında bilgi vereceğini de sözlerine ekledi.