OpenGL’in arkasındaki topluluk olan Khronos Group, çapraz platform destekli API paketinin dördüncü neslini duyurdu. Open GL 4.0, Microsoft’un DirectX 11 teknolojisine rakip olmayı hedefliyor.
Yeni sürüm CPU’dan GPU’ya doğru geometrik döşeme boşaltımı için iki yeni gölge aşaması içeriyor. Bunun yanında daha sıkı OpenCL entegrasyonu sayesinde grafik kartı aşırı yüklenmiş olan işlemcinin omzundan daha fazla sorumluk alıyor. Diyelim ki, masasüstü bilgisayarınızdan oyun oynamak sizi pek fazla enterese etmiyor. OpenGL’in mobil kolu olan OpenGL ES grafik standardıysa, aslında piyasada satılan her türlü akıllı telefonda sanal olarak bulunan, masaüstü tarafında gerçekleşecek olan gelişim dalgalarını gelecekte satın alacağınız yeni nesil cep telefonunuza yansıtacak bir platform olacak. Eğer vaat edilenler gerçekleşirse, grafik yongaları 3D görevlerinden daha fazlasını gerçekleştirebilir, örnegin video hızlandırma gibi…
İlgili – Virtual Press Office