Teknoloji

Oculus kurucusuna göre kablolar sanal gerçekliğin PC’de başarıya ulaşmasına engel

facebook oculus rift

oculus-rift-120615

Son kullanıcıya yönelik kablosuz sanal gerçeklik başlıkları birkaç ay içinde satışa sunulacak. Geriye sayım devam ederken; sanal gerçeklik pazarının önemli oyuncularından Oculus VR’ın kurucusu Palmer Luckey, söz konusu ürünlerin beklenilen ilgiyi görmesini engelleyebilecek önemli bir probleme dikkat çekti. Luckey, Twitter hesabından “Kablolar uzun süre boyunca VR endüstrisi için önemli bir problem olacak. Mobil sanal gerçeklik teknolojisi PC için sanal gerçeklikten çok daha uzun bir süre önce başarıya ulaşacak.” şeklinde bir tweet attı.

Luckey’nin “mobil sanal gerçeklik” ile Google Cardboard ve Samsung Gear VR gibi cihazları kastettiğini ve Samsung Gear VR’ın Oculus ile işbirliğiyle geliştirildiğini belirtmekte fayda var. Söz konusu sanal gerçeklik cihazları, ekran ve gerekli işlemci gücünü sağlamak için uyumlu akıllı telefonlardan destek alıyor.

Oculus’un sanal gerçeklik başlığı Rift ise yerleşik bir ekrana sahip, ancak güçlü bir PC’ye bağlı olarak çalışabiliyor. Mobil sanal gerçeklik başlıkları kablosuz olamaları nedeniyle hareket serbestisi sağlasalar da, Sony PlayStation VR ve Oculus Rift gibi sanal gerçeklik başlıkları daha gelişmiş deneyim vadediyor.

Luckey, sanal gerçeklikte hem donanım hem de yazılım tasarımını bu kısıtlamaları göz önünde bulundurarak yapmak gerektiğinin altını çizdi. Gerçek kullanıcılarının kablolarla ilgilenen bir hizmetkârlarının olmadığını belirten Luckey, bu cümleyi saatlerce kablolarla dans etmiş bir “kablo hizmetkârı” olarak söylediğini dile getirmeyi de ihmal etmedi. Luckey’nin kurucusu olduğu Oculus, bugüne kadar sanal gerçekliği, kabloların yol açabileceği problemleri engellemek için, genellikle oturarak yaşanması gereken bir deneyim olarak nitelemişti.