Oyun severlerin çok iyi bildiği bir gerçek var: hareketli görüntülerde bulanıklık, oyun deneyimini olumsuz etkiler. Nvidia, bu problemi çözmek için Ultra Düşük Hareket Bulanıklığı (ULMB) teknolojisini güncelledi. Bu sayede yüksek performanslı monitörlerde oyun oynama deneyimi daha akıcı hale geliyor. Peki, Nvidia’nın bu yeni teknolojisi nasıl çalışıyor ve ne tür bir oyun deneyimi sunuyor?
Nvidia ULMB 2: 1440Hz’den 1000Hz’e
Öncelikle, Nvidia’nın yaptığı duyuruya göre, geliştirilmiş ULMB 2 özelliği, 1440p 360Hz G-Sync monitörlerde “pratik olarak sıfır” parazitle 1.000Hz’lik etkin hareket netliği sağlıyor. Artık daha hızlı yenileme hızına sahip olmakla hareket bulanıklığını azaltmak arasında bir seçim yapmak zorunda değilsiniz. ULMB 2’nin etkinleştirildiği 360Hz monitör için etkin hareket hızı artık 1440Hz. Nvidia, ULMB 2 olmadan aynı hareket netliğine ulaşmak için oyuncuların 1440 Hz’lik bir panela ihtiyaç duyacağını belirtiyor.
Eğer bu teknolojinin nasıl çalıştığını merak ediyorsanız, ULMB 2 ve hareket bulanıklığı üzerine teknik detayları anlatan birçok kaynak bulabilirsiniz. Kısaca açıklamak gerekirse; LCD ve OLED monitörler “örnek ve tut” ekranlar olup, sadece bir resmi yenileyene kadar statik görüntüleri gösterir. Bu durum, hızla hareket eden nesnelerin gerçek hayatta bulanık görünmesine benzer bir şekilde, ekranınızda gözünüzün takip ettiği her şeye bir bulanıklığın eklendiğini görmenize yol açar.
ULMB 2: Sorunları çözüme kavuşturuyor
LCD ve OLED monitörler hareket bulanıklığını azaltmak için birkaç yöntem kullanıyor, ancak hiçbiri mükemmel bir iş çıkarmıyor. Kimi monitörler bir resmi yenilerken hızlıca bir arka ışık yanıp söndürüyor, eski CRT monitörleri taklit ederken, diğer ekranlar her kare arasına tamamen siyah bir resim ekleyerek bulanıklığı azaltmayı deniyor. Ancak bu yöntemler, görüntülerin daha karanlık görünmesine ve titreme etkisi oluşturmasına neden olabilir.
Nvidia’nın ULMB 2 ile hedeflediği şey, tam yenileme hızında arka ışık strobing ve geliştirilmiş parlaklık ile bu sorunları çözmektir. Nvidia, ULMB 2’ye sahip monitörlerin, her bir pikselin yeni rengine tamamen geçiş yaptığında arka ışığı sadece o piksel üzerinde yakacağını belirtiyor.