Nvidia yeni Turing mimarisini tanıttı, aynı zamanda bunun kullanılacağı ilk GPU’lar hakkında bazı detaylar verdi. Turing özel bir “RT Core” donanımı barındırıyor. Bu donanım, aşırı derecede gerçekçi aydınlatma efektlerini sunmayı sağlayan, ancak gerçek zamanda işlenmesi çok yüksek seviyede kaynak gerektiren karmaşık bir teknik olan “ray tracing”i yürütmek için tasarlanıyor.
Nvidia, Turing tabanlı Quadro RTX için dünyanın ilk “Ray tracing” GPU’su nitelendirmesini yapıyor. Bunun 2006’da tanıtılan CUDA’dan bu yana gerçekleştirilen en büyük adımlardan bir tanesi olduğunu vurguluyor.
Quadro RTX ürünleri oyun için değil, üst sınıf profesyonel kullanım için tasarlanıyor. Amiral gemisi Quadro RTX 8000, bu yıl sonuna doğru çıkacak ve 10 bin dolar seviyesinde bir fiyatı olacak. Bunun karşılığında 48 GB GDDR6 bellek, 4608 CUDA çekirdeği ve 576 Tensor çekirdeği barındıran bir grafik işlemci birimi elde ediliyor. Nvidia, ray tracing yeteneklerini saniyede 10 gigaray olarak veriyor, 16 teraflop ile daha genel bir performans da sunuluyor. GPU’lar Nvidia’nın NVLink arayüzü yardımıyla birden fazla kart olarak bir arada kullanılacak şekilde tasarlanabiliyor. Aynı zamanda tek bir USB-C kablosu üzerinden VR başlıklarını çalıştırabilen VirtualLink standardı da destekleniyor.
Nvidia Turing ile ilgili duyurular Gamescom’da devam edebilir
Nvidia, yeni donanım birimini bilgisayar grafik profesyonellerini ilgilendiren bir konferans olan SIGGRAPH’de gerçekleştirdi. Gelecek hafta ise Gamescom başlıyor. Nvidia’nın da burada gelecek nesil, bireysel tüketici odaklı GeForce oyun GPU’larını tanıtması bekleniyor. Turing’in daha teknik bir seviyede duyurulmasını göz önünde bulundurursak, Nvidia’nın ipuçlarını verdiği “harikulade sürprizler”in yeni ray-tracing hızlandırma donanımının ana akım oyunlarda nasıl kullanılacağıyla ilgili olduğu tahmininde bulunabiliriz.