Eğlence

Nvidia, Steam Deck için geliştirdiği GeForce Now uygulamasını bu yıl kullanıcılarla buluşturacak

nvidia steam deck

Nvidia, Steam Deck kullanıcıları için yerel bir GeForce Now uygulaması geliştirdiğini duyurdu. Şirketin CES 2025 haberlerini paylaştığı blog gönderisine göre, bu uygulama “yıl içinde” kullanıma sunulacak. Şu anda Nvidia’nın bulut oyun hizmeti, bir özel script sayesinde Steam Deck üzerinde çalışabiliyor. Ancak yerel uygulama, kurulum sürecini daha kolay hale getirecek ve TV’ye bağlandığında 4K çözünürlük, 60 fps ve HDR desteği sunacak.

Nvidia, yalnızca Steam Deck ile sınırlı kalmıyor. Şirket, bu ayın sonunda GeForce Now hizmetini bazı önemli sanal gerçeklik (VR) başlıklarına da getirmeyi planlıyor. Bu cihazlar arasında Apple Vision Pro, Meta Quest 3 ve 3S ile Pico’nun sanal ve karma gerçeklik cihazları bulunuyor. GeForce Now’ın 2.0.70 sürümü kullanıma sunulduğunda, bu başlıklara sahip kullanıcılar, hizmetin tarayıcı tabanlı oyun kitaplığına play.geforcenow.com adresinden erişebilecek.

Nvidia ayrıca GeForce Now platformuna ekleyeceği iki büyük Microsoft oyununu da duyurdu. Avowed, 18 Şubat 2025’te piyasaya sürüldüğünde GeForce Now üzerinden oynanabilecek. Bunun yanı sıra, yıl içinde çıkması beklenen DOOM: The Dark Ages da bulut oyun hizmetine dahil edilecek. Bu gelişme, kullanıcıların Nvidia’nın geniş oyun kütüphanesine erişimini daha da artırmayı hedefliyor.

GeForce Now platformu, özellikle bulut oyun teknolojisine ilgi duyan oyuncular arasında popülerliğini sürdürüyor. 4K çözünürlük ve HDR desteği gibi teknik iyileştirmeler, hem mobil cihazlarda hem de büyük ekranlarda daha zengin bir oyun deneyimi sunmayı amaçlıyor. Nvidia’nın bu stratejik hamleleri, oyun dünyasındaki bulut tabanlı çözümler için önemli bir adım olarak öne çıkıyor.

Nvidia Steam Deck uygulamasıyla yeni bir dönem başlatabilir

Steam Deck ve VR cihazlarına yönelik bu güncellemeler, Nvidia’nın platformlar arası erişilebilirlik stratejisini güçlendirmeye yönelik adımları arasında yer alıyor. GeForce Now’ın, hem taşınabilir oyun cihazları hem de VR başlıklar gibi farklı donanımlara entegrasyonu, oyunseverlerin farklı platformlarda sorunsuz bir şekilde oyun keyfi yaşamasını mümkün kılacak. Özellikle VR başlıklarına yönelik destek, sanal gerçeklik oyunlarının bulut üzerinden oynanabilirliği konusunda yeni bir dönem başlatabilir.