Nvidia yeni GeForce RTX 2000 serisi grafik kartlarını bugün Almanya’da düzenlenen Gamescom fuarında tanıttı. Daha önce çeşitli tanıtımlarına ve sızıntılarına rastladığımız GeForce RTX 2080 de en sonunda resmiyet kazanmış oldu. Nvidia’nın yeni Turing mimarisini temel alan RTX 2080, popüler GTX 1080 kartını takip ediyor ve yakında çıkacak oyunlarda gerçek zamanlı ray-tracing efektlerini destekleyecek.
Nvidia, etkinliğinde RTX 2070, RTX 2080 ve RTX 2080 Ti‘nin duyurularını gerçekleştirdi. Şirket, önceki nesil grafik kartlarına göre 6 kata kadar daha yüksek performans vadediyor. Aynı zamanda bu kartlar gerçek zamanlı ray-tracing desteği de sunuyor. Asus, EVGA, Gigabyte, MSI, PNY ve Zotac RTX 2080 ve RTX 2080 Ti kartlarını bugün itibarıyla ön siparişe sundular. 20 Eylül’den itibaren de dağıtımları başlayacak. RTX 2070 kartlarının yurt dışı fiyatı 499 dolardan başlarken, RTX 2080 699 dolar, RTX 2080 Ti ise 999 dolardan başlayacak. Nvidia tüm bu üç grafik kartının Founders Editions versiyonlarını da çıkaracak. GeForce RTX 2070 Founders Edition 599 dolar, RTX 2080 Founders Edition 799 dolar, RTX 2080 Ti Founders Edition ise 1199 dolarlık yurt dışı fiyat etiketlerine sahip. Founders Edition kartları 20 Eylül’de dağıtılmaya başlayacak.
Nvidia, RTX 2080’in hız aşırtma için tasarlandığını söylüyor. RTX 2070 ise, Nvidia’nın Titan XP kartından daha fazla performans sunacak. Amiral gemisi RTX 2080 Ti, 1515 MHz saat frekansı, 4352 CUDA çekirdeği ve 11 GB RAM gibi başlıca özelliklere sahip. RTX 2080 ise 1515 MHz saat frekansı, 2944 CUDA çekirdeği ve 8 GB GDDR6 RAM barındırıyor. Diğer yandan RTX 2070 ise 1410 MHz saat frekansı, 2304 CUDA çekirdeği ve 8 GB GDDR6 RAM’e sahip. Nvidia, PC oyuncularının 650 vatlık güç beslemesine sahip olmasını öneriyor. Baz RTX 2080 215 vata kadar güç çekiyor.
Bu yeni kartların en büyük yeniliği; gerçek zamanlı ışık yansımaları ve sinematik efektlerle oyunların sinema filmleri gibi görünmesini sağlayan bir işleme tekniği olan ray-tracing’i desteklemeleri oluyor. Ray-tracing, yıllardır PC oyuncularına sözü verilen bir teknolojiydi ve video oyunlarının “kutsal kasesi” olarak nitelendiriliyordu. Nvidia, gerçek zamanlı işleme tekniğini geniş oyuncu kitlesine sunmayı hedefliyor.
Yeni RTX 2000 serisinde performans ve ray-tracing desteği Nvidia’nın yeni Turing mimarisi sayesinde sunuluyor. Nvidia CEO’su Jensen Huang, bunun yeni bir programlama modeli olduğunu, bu nedenle performansı düşünmek için yeni bir yöntemin doğduğunu kaydetti. Yeni Turing işlemcisini “bir canavar” olarak nitelendirdi. Nvidia bu yeni kartları için, ray-tracing performansını en önemli hedef olarak dikkate alıyor. Huang, mevcut kartlarla ve RTX serisinin yeni işleme teknikleriyle çeşitli sunumlar gerçekleştirdi.
Nvidia Shadow Of the Tomb Raider‘da gerçek zamanlı ray-tracing; Battlefield V ve Metro Exodus‘ta da aydınlatma ve diğer efektlerde performans artışının sözünü veriyor.