Teknoloji

Nvidia DLSS teknolojisini Linux oyunlarına getiriyor

nvidia dlss

Başarısız olan Steam Machine girişiminden yıllar sonra Valve, Linux tarafında oyun deneyiminin durumunu yavaş ama emin adımlarla iyileştiriyor. Şirketin yakında çıkacak olan Steam Deck avuçiçi bilgisayarı Linux üzerinde çalışıyor ve Proton uyumluluk katmanı, onun ve diğer bilgisayarların Windows oyunlarını da oynamasına izin veriyor. Şimdiyse Valve, Nvidia’nın DLSS makine öğrenimi zamansal yükseltme tekniğini Proton’da resmi olarak destekleyerek, teknolojiyi destekleyen oyunlarda potansiyel olarak büyük FPS artışları ve daha az titreme getiriyor.

Phoronix‘in Tom’s Hardware aracılığıyla bildirdiğine göre Proton 6.3-8, DLSS desteğini içeren ilk kararlı sürüm oluyor. Bu özellik daha önce ekim ayında deneysel yapılara ulaştıktan sonra, yine de PROTON_ENABLE_NVAPI=1 ve dxgi.nvapiHack = False şeklinde ayarlama yapmanız gerekecek gibi görünüyor. DLSS, tescilli Nvidia makine öğrenimi işlemcisi gerektirdiğinden elbette AMD destekli Steam Deck’e gelmeyecek, ancak kısa süre önce Steam Deck’in AMD’nin çok daha az yetenekli olduğu belirtilen FSR’sini destekleyeceği ortaya çıktı.

Ayrıca Proton’un yeni sürümünun genel olarak Linux’ta; Deathloop, Age of Empires 4 ve hem Marvel’s Guardians of the Galaxy hem de Mass Effect Legendary Edition dahil olmak üzere bir dizi ek Windows oyunu için destek sağladığını iddia ediliyor. Bununla birlikte son ikisi için, hâlâ üzerinde çalışılan sınırlamalar var.

Bunun yanı sıra Valve; en popüler Steam oyunlarından bazılarının Steam Deck ve genel olarak Linux’ta çok oyunculu düzgün çalışmasını engelleyebilecek veya engellemeyebilecek BattlEye hile önleme yazılımına atıfta bulunarak 6.3-8’in “başlangıçtaki BattlEye oyunları için destek” içeren sürüm olduğunu söylüyor.

Değişiklik günlüğünün tamamını Valve’in GitHub’ında bulabilirsiniz. Nvidia, başlangıçta DLSS’yi Linux’a getirmek için Valve ile birlikte çalışacağını geçtiğimiz haziran ayında duyurmuştu.