EğlenceManşetler

Nvidia’dan oyun deneyimini zenginleştirecek yenilik: DLSS 3.5 ışın yapılandırma teknolojisi

nvidia dlss 3.5

Nvidia DLSS 3.5 teknolojisini bu sonbaharda kullanıma sunmaya hazırlanıyor. Bu, yeni bir yapay zekâ destekli Ray Reconstruction (Işın Yeniden Yapılandırma) teknolojisi ile geliyor. Söz konusu teknoloji, ışın izleme kalitesini artırmayı hedefliyor.

DLSS 3 sürümünün yalnızca RTX 40 serisi GPU’larla sınırlı olmasının aksine, DLSS 3.5, RTX 20 serisine kadar tüm RTX serisi GPU’larında ışın izlemeyi destekleyecek. Nvidia, DLSS 3.5 ile yalnızca gölgeler veya yansımalar gibi belirli unsurlar için ışın izleme kullanan oyunlara değil, tam ışın izleme sunan oyunlara odaklanıyor.

Cyberpunk 2077, 26 Eylül’de çıkacak olan Phantom Liberty DLC’si ile DLSS 3.5 desteği alacak. Alan Wake 2 de 27 Ekim’de DLSS 3.5 ve tam ışın izleme ile piyasaya sürülecek. Portal with RTX de bu sonbaharda DLSS 3.5 yükseltmesi alacak.

DLSS şu anda, ışın izlemeli bir sahnede her aydınlatma geçişinde eksik pikselleri doldurmak için elle ayarlanmış denoiser’lar kullanıyor. Sonuç, renk doğruluğunda bazı kayıplar, yanlış aydınlatma ve hatta ara sıra hayalet görüntüler içerebilir. Nvidia, daha yüksek kaliteli pikseller oluşturduğunu iddia ettiği bir yapay zeka destekli ağ kullanarak bu yaklaşımı geliştirmeyi amaçlıyor.

DLSS 3.5, düzenli ışın izlemeli oyunlarda görüntü kalitesi ve performansta fayda sağlarken, Nvidia’nın belirttiğine göre, yoldan izlenen içerikle daha büyük bir performans yararı elde edebilirsiniz. Daha yoğun ışın izlemeli oyunlar olan Cyberpunk 2077 ve Alan Wake 2, DLSS 3.5’ten görüntü kalitesi ve performans açısından en çok yararlanacak.

DLSS 3.5, DLSS 3’e göre beş kat daha fazla veri üzerinde eğitildi ve desteklenen oyunlarda, DLSS 3’ün Frame Generation ayarına benzer şekilde ayrı bir seçenek olarak mevcut olacak.

Nvidia’nın son DLSS 3.5 sürümü yalnızca oyunlarla sınırlı değil. Yaratıcılar, DLSS 3.5’i Chaos Vantage, D5 Render ve Nvidia Omniverse gibi 3D düzenleme uygulamalarında kullanabilecekler. DLSS 3.5, bu uygulamalarda daha yüksek kaliteli ve daha doğru önizlemeler sağlamaya yardımcı olacaktır.

Bu yenilik, oyun dünyasına heyecan katacak ve kullanıcıların deneyimlerini zenginleştirecek bir adım olarak değerlendiriliyor. Geliştiricilerin tamamen ray izlemeli başlıklarda DLSS 3.5’ı uygulaması biraz zaman alacak, ancak bu süreçte DLSS 3, Fortnite gibi büyük oyunlara eklenecek. RTX 40 serisi sahipleri, bu sonbaharda Frame Generation’u etkinleştirmek için DLSS 3 yükseltmesi alacaklar. Call of Duty: Modern Warfare 3, 10 Kasım’da çıkarken DLSS 3 ve Reflex desteği de sunacak.

AMD’nin de bu hafta Gamescom’da FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3) teknolojisini sunması bekleniyor. Bu, AMD’nin yükseltme teknolojisinin en son sürümü olup, önümüzdeki ay Starfield ile birlikte kullanıma sunulması planlanıyor.