Xbox One’ı hem bir oyun konsolu hem de ev içi bir medya merkezi olarak planlayan Microsoft, cihazda tercih ettiği uyguladığı tasarımla ikinci kullanım amacını açık bir biçimde destekliyor. Pek çok kişi Xbox One’ı ilk etapta bir video kayıt cihazına benzetirken, Microsoft kullanıcıların Xbox One tasarımının belli noktalarındaki güzelliği görmesini sağlamaya çalışıyor. Şirket Xbox One tasarımındaki temel amacı modern arayüzde kullanılan kare ve dikdörtgen kutucukları hakiki ürüne uyarlamak olarak tanımlarken, düzinelerce prototip tasarımın ardından iki tonlu, mat ve cilalı siyah konsol tasarmında karar kılındığını belirtti.
Xbox One’ın tasarımı daha önce Xbox 360 S tasarımından da sorumlu olan Carl Ledbetter ve onun altındaki ekip tarafından gerçekleştirildi. Alttaki imza aynı olduğu için iki konsolda da parçalara ayrılmış kasa ve aralıklı şeritler gibi ortak tasarım özellikleri bulunuyor. Ana konsolun fark edilemez olmasınu umut eden Microsoft, kontrol cihazı ve Kinect sensörü için mümkün olan en koyu siyahın kullanıldığını ifade etti. Şirkete göre, konsolda siyahın en koyu tonunun kullanılması parlak A, B, X, Y tuşlarının daha kolay farkedilmesine yardımcı olacak.
Ledbetter ve ekibi oyun kumandası için 200, Kinect için ise 100 prototip geliştirdi. Bu geliştirme sürecinin mükemmel tasarıma ulaşılana kadar devam ettiği ifade edildi. Pek çok insanın küçük tasarım dokunuşlarını fark edemeyebileceğini söyleyen Ledbetter, tasarımın kıymetinin henüz anlaşılamadığını sözlerine ekledi.
İlgili >> Xbox.com