Windows 8 DirectX 11.1 ve geliştirilmiş donanım hızlandırma desteğiyle birlikte gelecek. Bu özelliklerin kullanıcı deneyimini nasıl değiştireceği konusunda kafalarında soru işaretleri bulunanlar için Microsoft’un Building Windows 8 blogunda bir yazı yayınlandı. Microsoft grafik kullanıcı arayüzüne ham performans ve batarya ömrü olmak üzere iki farklı perspektiften yaklaşıyor.
Microsoft’un her iki önemli unsurla DirectX 11.1’e entegre edilmiş akıllı ve birleştirilmiş bir grafik alt sistemiyle başedebileceğini düşünüyor. Windows 8 yazı, şekil ve görüntülerin işlenmesi sürecinin CPU ve GPU arasında bölünmesi ve dengelenmesi işlerini her iki bileşene de en verimli şekilde yerine getirebilecekleri rolleri vererek gerçekleştiriyor. Bu görevlerin bölünmesi sayesinde Microsoft, yazıların işlenmesinde yüzde 336’ya, basit şekillerin işlenmesinde yüzde 438’e, JPEG işlenmesinde ise yüzde 40’a varan oranlarda kare hızı iyileşmesi yakaladı.
Şirket daha hızlı bir GUI kanalının avantajlarından Direct X 11.1 ile birlikte daha iyi şekilde yararlanılabilmesi için programlama API’larının da sağlamlaştırıldığına dikkat çekti. Bu, sadece yazılımcıları Windows’a çekmek için yapılmış bir adım olmaktan öteye geçiyor, Metro kullanıcı arayüzüne de önemli oranda etkide bulunuyor. Microsoft, hazırladığı yazıda programcıların anlayacağı bir dille konuşmuş, onlara Windows 8 kullanıcılarına düzgün ve akışkan bir kullanıcı deneyiminin sunulmasının yollarını anlatmış. Ayrıca yazıda Windows 8’in kullanıcı arayüzü performansının Windows 7’ye göre ne gibi iyileştirmeler kazandığı da anlatılıyor.
İlgili >> Building Windows 8