Microsoft, en yeni işletim sistemi Windows 10’un oyun için güçlü bir platform olduğuna kitleleri inandırmayı istiyor. Şirket, Forza 6’nın PC’lerde çalıştırılabilecek bir demosunu hazırlayarak bu konudaki ciddiyetini ortadan koymuştu. Yazılım devi, şimdi de Universal Windows Platform için hazırlanan oyunlarda çerçeve oranı için uyguladığı sınırı ortadan kaldırıyor. Böylelikle, yüksek çerçeve oranıyla oyun deneyimi yaşamak ve sunmak isteyen oyuncuların ve geliştiricilerin uzun süreli şikayetlerinin çözüme kavuşturulması amaçlanıyor.
Çerçeve oranı, grafik gücünün ölçümü konusunda önemli kriterler arasında yer alıyor. Yüksek çözünürlüklü oyunlar muhteşem olsalar da, saniyede gösterilen çerçeve rakamının düşük olması durumunda oyuncuların görsel deneyimlerinde bazı sıkıntılar yaşanabiliyor. 343 Studios’un Halo 5’te sürekli olarak 60fps çerçeve oranı sağlamak adına çözünürlükten taviz vermesi ve çok oyunculu oyunda bölünmüş ekran seçeneği sunmaması, söz konusu durumun somut örnekleri arasında sıralanabilir.
Microsoft Windows 10 üzerinde oyun deneyimini kuvvetlendirmek adına başka hamleler de yaptı. AMD Freesync ve Nvidia G-SYNC desteği sunmaya başlayan şirket, böylelikle monitörün görüntüyü daha akıllı biçimde yenileyebilmesinin önünü açtı. Söz konusu standartların desteklenmeye başlaması ve çerçeve oranı sınırlamasının kaldırılmasıyla birlikte Windows 10 yüklü bilgisayarların oyunları maksimum görsel kapasiteleri çerçevesinde çalıştırmalarının da önü açılmış oldu.
Steam gibi oyun platformları çerçeve oranı konusunda bir sınırlama uygulamadığı için Universal Windows Platform’da bu tarz bir kısıtlamanın uygulanması tuhaf karşılanmıştı. Görsel kapasiteye uygulanan kısıtlamaları ortadan kaldırmak, görselliğe önem veren ve bilgisayar üzerinde oyun oynamayı seven kitleyi kazanma konusunda etkili olabilir.