Microsoft’un planladığı büyük E3 yayınından sadece birkaç gün önce, şirketten yöneticiler Xbox’ın geleceği hakkında konuşmak için bir araya geldi. Önceden kaydedilmiş olan bir açık oturumda Xbox başkanı Phil Spencer, Microsoft CEO’su Satya Nadella ve diğer yöneticiler Game Pass ve Azure’ın ne kadar iyi performans gösterdiği konusunda açıklamada bulundular. Ayrıca şirketin bulutta oyun oynama ve abonelik stratejileri hakkında bazı haberler verdiler. Buna ek olarak Xbox deneyimini TV’lere getirecek yeni bir yöntemden bahsettiler.
İlk olarak Xbox, Game Pass’i akıllı televizyonlara getirmek için küresel TV üreticileriyle birlikte çalışıyor. Game Pass Ultimate aboneliğinin bulut yeteneklerinin kilidini açtığı düşünüldüğünde, bu özellik insanların Xbox oyunlarını yalnızca bir kumandayla televizyonda oynamasına olanak tanıyacak, konsol gerekmeyecektir. Buna ek olarak, Spencer’ın geçen yılın sonlarında işaret ettiği gibi, Microsoft resmen bir video oyunu akış aygıtı üzerinde çalışıyor. Bu aygıt TV’lerin arkasına takılabilen çubuk biçimli ürünlere benzeyecek.
Oyun deneyimleri ve platformlarından sorumlu kurumsal başkan yardımcısı Liz Hamren, “Ayrıca, bir TV’ye veya monitöre bağlayabileceğiniz bağımsız akış cihazları geliştiriyoruz, böylece güçlü bir internet bağlantınız varsa Xbox deneyiminizi aktarabilirsiniz.” dedi. Akıllı TV uygulamasının veya akış donanımının ne zaman piyasaya çıkacağına dair bir bilgi yok, ancak ikisinin gelişi de çok uzak görünmüyor.
Spencer ve diğer yöneticiler Xbox platformuyla ilgili başka ilginç haberler de paylaştı. Önümüzdeki birkaç hafta içinde, sayısının en az 18 milyon olduğu belirtilen tüm Game Pass Ultimate aboneleri; Chrome, Edge ve Safari’yi destekleyen tarayıcı tabanlı bulut oyunlarına erişebilecek. Nisan ayında beta sürümünde kullanıma sunulan bu özellik, aynı zamanda bir progressive web uygulaması aracılığıyla iOS cihazlarında da bulut oyunlarının kilidini açıyor.
Ayrıca önümüzdeki haftalarda Microsoft veri merkezlerinde yeni nesil yükseltmeyi tamamladıkça, bulut oyuncuları yükleme sürelerinde, kare hızlarında ve optimize edilmiş oyunlarda iyileştirmeler görecekler. Şimdiye kadar Xbox Cloud oyunları, Xbox One S konsollarına dayalı raf sunucuları tarafından destekleniyordu, ancak yeni nesle geçiş ve daha büyük ekranlı cihazlarda akışı destekleme tutkusu ile Microsoft, bu birimlerin çoğunu, yeni Series konsollarla değiştiriyor.
Bu yılın ilerleyen zamanlarında bulut oyunları; Avustralya, Brezilya, Meksika ve Japonya’da Game Pass Ultimate aboneliği aracılığıyla sunulacak. Ayrıca Microsoft, bulut oyunlarını doğrudan PC’deki Xbox uygulamasına entegre edecek ve Xbox konsollarında “indirmeden önce deneyin” gibi bulut özelliklerini başlatacak.
Xbox, dünyanın dört bir yanındaki oyuncular için daha erişilebilir olacak şekilde tasarlanmış yeni Game Pass abonelik seçeneklerinin denemelerini yapıyor. Ayrıca şirket, kullanıcıların yeni bir Xbox Series konsolu ve Game Pass Ultimate aboneliğini iki yıl boyunca ayda 25 ABD doları karşılığında satın almalarına olanak tanıyan Xbox All Access programını genişletmeyi planlıyor. Bu planın Türkiye’ye de geleceğine dair haberler yakın zamanda çıkmıştı.
Microsoft Xbox platformunu Sony PlayStation’dan ayrıştırma yolunda önemli aşama kaydetti
Bethesda, id Software ve Arkane de dahil olmak üzere, Xbox’ın şu anda sahip olduğu çok sayıda yetenekli stüdyo portföyüne gelince, şirket her üç ayda bir Game Pass kitaplığına en az bir yeni birinci taraf oyun eklemeyi planlıyor.
Tüm bunlar, Microsoft’un uzun süredir kendisini rakibi olan Sony’den önemli ölçüde ayırmayı hedefleyen dokuzuncu nesil stratejisinin birer adımı niteliğini taşıyor. PlayStation 5, yüksek güçlü özelliklere ve özel yazılımlara vurgu yaparak geleneksel bir konsol yükseltme yolunu takip ederken, Xbox Series X ve S; Game Pass abonelikleri ve akış için birer araç niteliğini taşıyor ve büyük oranla Azure ağından yararlanıyor. Elindeki Azure gücü, Microsoft’a Sony karşısında büyük avantaj sağlıyor.
Bu, Microsoft’un Xbox One’ın 2013’te piyasaya sürülmesinden bu yana yapmaya hazır olduğu geçiş olarak nitelendirilebilir. Sekiz yıl önce Spencer, dijital oyun indirmeleri ve medya akışı göz önünde bulundurularak tasarlanmış, her zaman çevrimiçi olacak ve kullanıcısını sürekli dinleyecek bir konsolun tanıtımını yaptı. Ancak o zamanlar ne oyuncular ne de geniş bant ağları fiziksel disklerden uzaklaşmaya hazır değildi. Bugün ise karşımızda tamamen farklı bir hikâye duruyor.
Xbox ve Bethesda Games Showcase adlı yayın 13 Haziran Pazar günü Türkiye saatiyle 20.00’de başlayacak. 90 dakikalık bu etkinlik üçüncü ve birinci taraf stüdyolardan yazılım haberlerini ve yeni fragmanları içerecek şekilde ayarlandı. Bu, hiç şüphesiz E3 2021’in en büyük canlı akışı olacak. Ancak Nintendo’nun 15 Haziran’daki Switch etkinliği de bu etkinlikle boy ölçüşebilir seviyede olabilir.