Mario ve Sonic gibi oyunların anavatanı olan Japonya hâla Microsoft’un oyun bölümünün girmekte zorlandığı alanlardan biri olarak dikkat çekiyor. Nintendo ve Sony gibi bu ülkenin şirketleri insanların ilgisini ve parasını çekerken, dışarıdan gelenler ise o kadar da kabul görmüyor.
Beş yıllık konsolu Japonya’da daha yeni bir milyon satış rakamını aşan Microsoft ilgisini Kinect’in bu ülkedeki lansmanının başarılı olmamasının nedenlerine çevirdi. Tamamen vücut hareketleriyle oyun oynanmasını mümkün kılan bu aksesuar Japonya’da hedeflenen oyuncu kitlesini yakalayamadı. Microsoft bunu aşmak için biraz daha farklı bir strateji deneyecek gibi görünüyor. Bugün düzenlenen bir basın toplantısında konuşan Ev ve Eğlence Bölümü eski şefi Takashi Sensui bundan böyle şirketin yeni oluşturulan İnteraktif Eğlenceler İş Bölümü’nden sorumlu olacak. Bu arada Kinect platformu için bu ülkeye özel çalışmalar yapılmaktaymış. Suda51 tarafından hazırlanan Codename D ve Capcom’un hazırlamakta olduğu Steel Battalion versiyonu Japon oyunseverlerle buluşmayı bekliyor.
İlgili – Andria Sang