Microsoft Flight Simulator, salı günü çıkan ve önemli performans iyileştirmeleri sağlayan yeni bir yama sayesinde PC’de şimdiye kadarki en büyük güncellemesini aldı. Oyun, geçen yıl piyasaya sürülmesinden bu yana herkesin bildiği gibi sistemler için zorlayıcıydı, ancak simülatörün arkasındaki ekip, büyük ölçüde CPU ve bellek kullanımını iyileştirmeye odaklanıyor. PC oyuncuları artık en son güncellemeyi indirebilir ve çeşitli donanımlarda kare hızlarını iyileştirebilir.
Oyunun geliştiricisi Asobo CEO’su Sebastian Wloch bu ayın başlarında “Simülatörden maksimum performansı elde etmek için motorun birçok parçasını yeniden yazdık” dedi. Arkadaki geliştirici ekip esas olarak CPU optimizasyonları üzerinde çalışıyor ve açıkçası bunlar iyi sonuç vermişe benziyor.
Üstelik tüm bunlar, DirectX 12’ye geçilmeden sağlandı. Microsoft Flight Simulator’ın DirectX 12 sürümü salı günü Xbox Series X / S’de piyasaya sürülürken, PC sürümü DirectX 11’de kalacak. Bu, gelecekte daha da fazla potansiyel iyileştirme için kapıyı açık bırakıyor.
DirectX 12’ye yapılacak olan geçiş, Asobo’nun oyunda ışın izlemeyi kullanmasına da izin verecek. Efektler, daha iyi su görünümü, geliştirilmiş gölgeler ve ışın izlemeli oyunlarda bulunan olağan yansımaları içerecektir. Asobo, Microsoft Flight Simulator‘un PC’de DirectX 12’ye ne zaman geçileceğine dair henüz net bir bilgi vermedi.
Wloch bu ayın başlarında, “Tüm performans iyileştirmeleri sadece simülatörü geliştirmekten kaynaklanıyor” demişti. “PC henüz DirectX 12’ye geçmedi, ekip hala üzerinde çalışıyor. Bu, daha fazla iyileştirme sağlayabilir veya getirmeyebilir.”