Facebook, geleceğini sanal gerçeklik ve metaverse üzerine kuruyor. Bunun için Meta adı altında yeniden markalaştı ve geleneksel sosyal medyanın ötesine geçen donanım ve yazılım oluşturmak için her yıl milyarlarca dolar harcadı. Ancak şirket, en azından şimdiye kadar, erken girişimlerinin ne kadar iyi performans gösterdiği konusunda halkla çok az şey paylaştı.
Meta’nın şu anda en yüksek profilli ürünü olan Horizon Worlds, Quest başlığı için geliştirilmiş bir sosyal VR platformudur. Yakın zamanda bu platform Meta’nın ABD’deki Super Bowl’un TV yayınındaki reklam kuşağında yer aldı. Zuckerberg, şirketin en son kazanç toplantısında bu ürünü metaverse vizyonularının bir özü olarak nitelendirmişti. Bu haftanın başlarında sanal bir Meta oturumu sırasında, şirketin baş ürün sorumlusu Chris Cox, çalışanları ile Horizon’un kullanıcı büyümesi hakkında daha önce açıklanmamış bir haber paylaştı.
Açıklamayı dinleyen bir çalışana göre, Horizon Worlds’ün aralık ayı başlarında ABD ve Kanada’daki tüm Quest kullanıcılarına sunulmasından bu yana, aylık kullanıcı kitlesi 10 kat artarak 300 bin kişiye çıktı. Meta sözcüsü Joe Osborne, durumu doğruladı ve bu sayının, aynı avatarları ve temel mekaniği kullanan VR’da canlı etkinliklere katılmak için ayrı bir uygulama olan Horizon Worlds ve Horizon Venues kullanıcılarını içerdiğini söyledi. Bu sayı, davet sistemine dayalı bir VR konferans deneyimi olan Horizon Workrooms‘u içermiyor.
It’s time. 10,000 worlds have already been created. Drop in and play, build or just hang out. The possibilities are endless. pic.twitter.com/VWc83PkuDV
— Meta Horizon (@MetaHorizon) February 16, 2022
Aralık ayında kullanıma sunulmadan önce Horizon Worlds, içerik oluşturucuların dünya oluşturma araçlarını test etmeleri için özel bir beta sürümündeydi. Oyun platformu Roblox veya Microsoft’un Minecraft’ının çalışma şekline benzer şekilde Horizon Worlds, insanların bacaksız avatarlar olarak takılmak ve oyun oynamak için özel ortamlar oluşturmasına olanak tanıyor. Meta bu hafta içinde, Horizon Worlds’te bugüne kadar 10 bin ayrı dünyanın inşa edildiğini ve içerik oluşturuculara yönelik özel Facebook grubunun artık 20 binden fazla üyeye sahip olduğunu duyurdu.
Horizon Worlds’ün yaygın olarak kullanıma sunulmasından bu yana sadece birkaç ay geçtiği göz önüne alındığında, platformun hızlı büyümesinin devam edip etmeyeceğini veya zaman içinde kullanıcıları elinde tutup tutamayacağını söylemek için henüz çok erken görünüyor. Sosyal ürünler için aylık kullanıcılar, Cox’un çalışanlara açıklamadığı günlük sayısından her zaman daha yüksektir. Ve yıl sonu alışveriş sezonunda Quest başlığının satışlarındaki artış, Horizon’u deneyen insanların ilgisinin çekilmesine kesinlikle yardımcı oldu.
Meta, bugüne kadar kaç Quest kulaklık sattığını açıklamadı. Bu da Horizon’un başarısını, üzerinde çalıştığı temel donanım platformuna göre ölçmeyi zorlaştırıyor. Ancak birkaç üçüncü taraf satıcı, Quest için sabit satışların 10 milyonun üzerinde olduğunu tahmin ediyor. Zuckerberg, kısa süre önce Meta’nın erken metaverse deneyimlerini VR’ın ötesinde daha fazla yüzeye getirmek için bu yılın sonlarında cep telefonları için Horizon’un bir sürümünü yayınlayacağını söyledi.
CEO, Meta’nın son kazanç toplantısında yaptığı açıklamada, “Yani en derin ve en sürükleyici deneyimler sanal gerçeklikte olurken, Facebook veya Instagram uygulamalarınızdan da dünyalara erişebileceksiniz ve muhtemelen zamanla daha fazlasına erişebileceksiniz.” dedi. Horizon’u mobil cihazlara getirmek, onu oyun konsolları, cep telefonları ve sanal gerçeklikte aylık 37 milyon kullanıcıya sahip, iyi finanse edilen bir sosyal oyun uygulaması olan Rec Room‘a gerçek bir rakip olarak konumlandıracaktır.
Horizon Worlds henüz Meta için para kazandırmasa da, özellikle yatırımcıların maliyetli metaverse çıkışını sorgularken şirketin hisselerinin nasıl düştüğü göz önüne alındığında, başarılı olması için üzerinde büyük bir baskı olduğu anlaşılıyor.
VR’da içerik denetleme ve reşit olmayan kullanıcılarla ilgili sorunları çözmenin ötesinde Meta, Horizon’u milyonların kullanması için onu yeterince güvenilir hale getirmelidir. The Verge sitesinin belirttiğine göre, pek çok kişi, Super Bowl’dan sonra Venues’da düzenlenen yakın tarihli bir Foo Fighters konserine katılamadı. Üstelik Horizon, içerik oluşturucuların para kazanması için henüz çeşitli yollar sunmadı. Ancak, erken kullanıcı büyümesi herhangi bir gösterge ise, Horizon’un büyük olma şansı var gibi görünüyor.