Eğlence

Krafton, Hi-Fi RUSH’ın geliştiricisi Tango Gameworks’ü satın aldı

krafton tango gameworks

Krafton, Tango Gameworks oyun stüdyosunu satın aldığını açıkladı. Bu satın almayla birlikte şirket Tango Gameworks’ün beğeni toplayan oyunu Hi-Fi RUSH’ın haklarını da elde etmiş oldu. Küresel genişleme yönünde önemli bir hamle yapan Krafton, Japon video oyun pazarına da ilk yatırımını gerçekleştirdi.

2010 yılında kurulan Tango Gameworks, eleştirmenlerce beğenilen ritim tabanlı aksiyon oyunu Hi-Fi RUSH, hayatta kalma korku oyunları The Evil Within ve The Evil Within 2, aksiyon-macera oyunu Ghostwire: Tokyo gibi ses getiren ürünlere imza atarak oyun geliştirici bir stüdyo olarak rüştünü ispatladı. Stüdyo, ZeniMax’ın 2021 yılında Xbox tarafından satın alınmasıyla Xbox’ın bir parçası oldu.

Tango Gameworks’ün en önde gelen oyunu olan Hi-Fi RUSH, dünya çapındaki oyuncuların takdirini kazanan bir ritim aksiyon dövüş oyunu. Oyun, Steam’de ‘Son Derece Olumlu’ eleştiriler alarak geniş çapta beğeni topladı. Hi-Fi RUSH, BAFTA Oyun Ödülleri’nde ‘En İyi Animasyon’, The Game Awards’da ‘En İyi Ses Tasarımı’ ve ‘En İyi Ses’ kategorisinde Oyun Geliştiricilerinin Seçimi ödülü de dâhil olmak üzere saygın ödüllere layık görüldü.

Krafton Tango Gameworks ekseninde Xbox ile iş birliği yapacak

Krafton, stratejik anlaşmanın bir parçası olarak gerek Tango Gameworks tarafında sorunsuz bir geçiş süreci gerek sürekliliği sağlamak adına Xbox ve ZeniMax ile iş birliği yapmayı planlıyor; bu sayede yetenekli ekibin Hi-Fi RUSH IP’sini geliştirmeye devam etmesi ve yeni projelere imza atması mümkün olacak. KRAFTON, Tango Gameworks ekibinin yenilikçi yaklaşımını sürdürmesini ve oyunseverlere yepyeni, heyecan verici deneyimler sunmasını destekleyecek. The Evil Within, The Evil Within 2, Ghostwire: Tokyo ve orijinal Hi-Fi RUSH stüdyonun kataloğunda bulunmaya devam edecekler.

Bu entegrasyon, Krafton’un küresel olarak genişleme ve portföyünü yenilikçi ve yüksek kaliteli içeriklerle geliştirme konusundaki kararlılığının altını çiziyor. Tango Gameworks’ün ekibe katılması, Krafton’un interaktif eğlencenin sınırlarını zorlama misyonuyla da paralellik gösteriyor.