iPhone OS 3.0’da Open GL ES 2.0 3D grafik API’ları destekleniyor. Ancak bu desteğin somut uygulamaların sadece iPhone 3G S’te görmek mümkün olacak. 3G S’teki Power VR SGX grafik işlemcisi hem OpenGL ES 1.1’e hem de 2.0’a uyumlu, ancak iPhone 3G’deki PowerVR MBX sadece 1.1’i destekliyor.
Bu durum son kullanıcı için ne ifade ediyor? OpenGL ES, OpenGL’in hafifleştirilmiş bir versiyonu. OpenGL ise 3D grafiklerin sergilenmesini sağlayan API’ların toplandığı güçlü bir kütüphane. Birçok modern telefon ve mobil cihaz 1.1 standartlarını destekliyor, ancak 2.0 desteği daha az cihazda bulunuyor. 2.0 ile daha karmaşık doku ve gölgeleme işlemleri destekleniyor, bu da oyunları daha gerçekçi hale sokuyor. Problem olan nokta şu: OpenGL ES 1.1 ve 2.0 ikilisi birbiriyle tamamen uyumsuz, bu nedenle uygulamaların her ikisine de destek sunması için tekrar kodlanması gerekiyor. Sadece 2.0 uyumlu bir uygulama 1.1 destekli cihazda çalışmıyor, ya da en azından iyi görünmüyor. İşte bu noktada işler daha da ilginçleşiyor. App Store’daki bazı uygulamalar iPod Touch kullanıcılarının indirmesi için kapalı durumda. Apple’ın iPhone SDK dökümanına göre şirket benzer bir ayrıştırmayı iPhone modelleri arasında da yapmayı planlıyor. Yani bazı uygulamalar sadece 3G S ile çalışabilecek, sonuçta sadece bu cihazın kullanıcıları ilgili uygulamaları indirme ve kullanma imkanına erişecek. Özellikle App Store’da pazarlanacak oyunlarda benzer bir ayrıştırmayı görebiliriz. Ayrıca 3G S’te bulunan magnetik pusula ve video kaydetme desteği de ayrıştırmayı tetikleyecek donanım unsurları olacaktır.
İlgili – Engadget