ManşetlerTeknoloji

Huawei XMAGE Fotoğrafçılık Sergisi İstanbul’da tamamlandı

huawei xmage istanbul sergi

Huawei’nin XMAGE 2024 Mobil Fotoğrafçılık Sergisi, dünyanın en büyük mobil fotoğrafçılık etkinliklerinden biri olarak İstanbul’da sona erdi. 30 Kasım-1 Aralık tarihlerinde gerçekleştirilen bu prestijli etkinlik, hem sanat hem de teknoloji dünyasını bir araya getirerek mobil görüntüleme alanındaki yenilikleri kutladı. Avrupa’nın önde gelen kültürel merkezlerinden biri olan İstanbul, Huawei’nin küresel sergi turunun finaline ev sahipliği yaparak büyük bir ilgi topladı.

Etkinlikte, Türkiye ve Çin’den önemli isimler bir araya geldi. Çin Başkonsolos Yardımcısı Shang Jian, serginin kültürel ve yaratıcı bağları güçlendirdiğini belirterek, bu tarz etkinliklerin ülkeler arasındaki sanatsal ve teknolojik iş birliğine katkı sunduğunu ifade etti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Turizm Müdürü Hüseyin Gazi Coşan ise, Huawei’nin bu sergiyi İstanbul’da düzenlemesinin şehrin kültürel çeşitliliğini ve sanatla olan derin bağını bir kez daha vurguladığını söyledi. Özellikle serginin “Kalpleri Isıtan Bir Dünya” temasıyla insan hikayelerini bir araya getirmesi dikkat çekti.

XMAGE 2024 ödülleri ve küresel etkisi

Sergide en dikkat çeken etkinliklerden biri, XMAGE 2024 Küresel Fotoğrafçılık Ödülleri’nin kazananlarının açıklanması oldu. Dünyanın dört bir yanından yüzlerce katılımcının eserleri, mobil fotoğrafçılığın eriştiği teknik ve sanatsal seviyeyi gözler önüne serdi. Kazananlar, hem yaratıcılıkları hem de Huawei’nin gelişmiş görüntüleme teknolojilerini etkili bir şekilde kullanmaları nedeniyle övgü topladı. Bu yarışma, mobil fotoğrafçılığın sınırlarını zorlayan yenilikleriyle her yıl daha geniş bir katılımcı kitlesine ulaşıyor.

  • huawei xmage istanbul sergi

Huawei’nin Pura 70 serisi gibi amiral gemisi cihazları, sergi boyunca sıkça gündeme geldi. Sektörün önde gelen değerlendirme platformlarından DXOMark tarafından birinci sırada yer alan bu cihazlar, mobil fotoğrafçılıkta Huawei’nin lider konumunu güçlendirdi. Sergi, Huawei’nin son 12 yılda mobil görüntüleme alanında gerçekleştirdiği yenilikleri ve bu teknolojinin gelecekteki potansiyelini gözler önüne serdi.

Serginin küratörü Attila Durak, mobil fotoğrafçılığın günümüz dünyasında giderek daha önemli bir hale geldiğini belirtti. Mobil cihazların, gündelik anları yakalamada sunduğu kolaylık, fotoğrafçılığı daha demokratik ve erişilebilir kılıyor. Durak, bu dönüşümün sadece teknik bir ilerleme değil, aynı zamanda sanatsal bir devrim olduğunu vurguladı. “Mobil fotoğrafçılık artık sıradan anları bile sanat eserine dönüştürebiliyor,” ifadelerini kullandı.

Huawei’nin XMAGE markası, şirketin mobil fotoğrafçılığa olan yenilikçi yaklaşımını temsil ediyor. Yapay zeka destekli fotoğrafçılık, gece modu gibi özelliklerle donatılan cihazlar, kullanıcıların kendi hikayelerini yaratmasına ve paylaşmasına olanak tanıyor. Bunun yanı sıra, suya ve toza dayanıklılık, uzun pil ömrü gibi teknik avantajlar, mobil cihazların sanatsal kullanımdaki yerini güçlendiriyor.

Sergi boyunca Huawei, sadece cihazların teknik özelliklerini değil, aynı zamanda mobil fotoğrafçılığın kültürler arası etkileşimdeki rolünü de ön plana çıkardı. Ziyaretçiler, farklı ülkelerden gelen fotoğrafları inceleyerek hem teknolojinin hem de sanatsal ifadenin evrensel boyutunu keşfetme imkanı buldu.

Huawei Tüketici Elektroniği Grubu CMO’su Louis Lu, serginin kapanış konuşmasında, XMAGE’ın mobil fotoğrafçılık alanındaki inovasyonların ve sanatsal yaklaşımın bir sembolü olduğunu belirtti. Lu, “Bu sergi, Huawei’nin teknolojik ilerlemeleri insan hikayeleriyle birleştirme vizyonunun bir yansımasıdır,” diyerek, gelecekte bu alanda daha büyük yenilikler yapacaklarının sinyalini verdi.

Huawei’nin XMAGE 2024 sergisi, yalnızca teknolojiyi değil, aynı zamanda insan hikayelerinin ve sanatsal yaratıcılığın gücünü de kutladı. İstanbul gibi bir kültür başkentinde gerçekleşen bu etkinlik, mobil fotoğrafçılığın hem bireyler hem de toplumlar üzerindeki etkisini bir kez daha gözler önüne serdi. Bu doğrultuda, XMAGE sadece bir teknoloji platformu değil, aynı zamanda görsel hikaye anlatıcılığının sınırlarını zorlayan bir vizyon olarak dikkat çekiyor.