Mart ayında yayınlanan Half-Life: Alyx, sanal gerçeklik üzerinde oyun deneyiminin ihtiyaç duyduğu desteği sağlamış gibi görünüyor. Eski verileri ve Valve tarafından sağlanan verileri analiz eden Road to VR sitesi, Steam kullanıcılarının nisan ayında cihazları arasına yaklaşık 950 bin sanal gerçeklik başlığı eklediğini belirtti.
Steam’deki bilgiler, bu başlıkların ne kadarının yeni olduğu konusunda bilgi vermiyor. Başlıkların bir kısmının Steam’e ilk defa bağlanmış olması da muhtemel görünüyor. Ancak Alyx’in SteamVR platformunun kullanımını daha önce görülmemiş oranda artırdığı açıkça anlaşılıyor.
Bu veriler, en çok kullanılan sanal gerçeklik başlıkları konusunda fikir edinmeyi de sağlıyor. En popüler başlık olarak, kullanım oranı nisan ayında neredeyse ikiye katlanan Oculus Quest öne çıkıyor. Quest’in aynı zamanda PC’ye uygun bir sanal gerçeklik başlığı olarak kullanılabilmesi özelliği, Alyx’in yayınlanmasından kısa bir süre önce hayata geçmişti.
Valve Index’in kullanım oranı da artsa da, bu artış Oculus Quest’in arkasında kaldı. Index, Alyx için ideal sanal gerçeklik başlığı şeklinde tanımlanıyor. Ancak yüksek fiyatı, Index’in geniş kitleler tarafından benimsenmesinin önündeki en önemli engel olarak öne çıkıyor. Oyuncuların yüzde 44.6’sı Oculus, yüzde 30.3’ü ise HTC tarafından üretilen sanal gerçeklik başlıklarını kullanıyor.
Half-Life: Alyx gibi oyunların gördüğü ilgi, sanal gerçeklik teknolojisinin daha fazla benimsenmesine yardımcı olabilir. Ancak yine de sanal gerçekliğin Steam kullanıcıları arasında yaygın bir tercih olmasının önünde uzun bir yol var gibi görünüyor. Şu an için Steam kullanıcılarının sadece yüzde 1.9’luk kısmı bir sanal gerçeklik başlığına sahip.