Rockstar Games, 2025 sonbaharında çıkması beklenen Grand Theft Auto VI (GTA VI) için önemli bir adım atarak, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklere (UGC) büyük önem veriyor. Oyun sektörüne yönelik haberleriyle bilinen Digiday, Rockstar’ın Fortnite, Roblox ve mevcut GTA içerik üreticileriyle özel içerikler geliştirmek için görüşmeler yaptığını bildirdi. Bu hamle, GTA VI’nın piyasaya sürülmesiyle birlikte oyunculara çok daha geniş kapsamlı ve dinamik bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Rockstar’ın kullanıcı tarafından oluşturulan içerikleri stratejisinin bir parçası haline getirmesi aslında şaşırtıcı değil. Grand Theft Auto V’in (GTA V) 2013 yılında çıkmasının ardından, oyunun popülerliğini korumasında mod topluluklarının büyük payı oldu. FiveM gibi modlar, oyuncuların kendi özel çok oyunculu sunucularını oluşturmasına ve farklı oyun modları geliştirmesine olanak tanıdı. Bu sayede GTA Online, yıllar boyunca geniş bir oyuncu kitlesi tarafından ilgiyle oynanmaya devam etti.
Ancak Rockstar, 2015 yılında FiveM’in arkasındaki geliştiricileri yasaklamış ve bu modun, “yetkisiz alternatif çok oyunculu bir hizmet” sunduğunu öne sürmüştü. Şirket, FiveM’in oyun kodlarını değiştirerek korsan kopyaları çalıştırmaya imkan tanıdığını iddia etmişti. Ne var ki, bu tür modların giderek daha fazla ilgi görmesi üzerine Rockstar tutumunu değiştirdi. 2023 yılında şirket, FiveM ve RedM’in geliştiricisi olan Cfx.re ekibini bünyesine katarak mod topluluğunu resmen desteklemeye başladı.
Son yıllarda, Fortnite, Roblox ve Minecraft gibi oyunlar, oyuncuların kendi içeriklerini oluşturmasına olanak tanıyan sistemleri sayesinde büyük bir ticari başarı elde etti. Kullanıcılar tarafından geliştirilen haritalar, mini oyunlar ve özel modlar, bu oyunların sürekli popüler kalmasını sağladı. Rockstar’ın GTA VI için içerik üreticileriyle erken aşamada anlaşmalar yapması, oyunun çıkışıyla birlikte güçlü bir ekosistem oluşturmasını ve geniş bir kitleye hitap etmesini sağlayabilir.
GTA VI’nın tam olarak nasıl bir içerik üretim sistemine sahip olacağı henüz netleşmiş değil. Ancak, Rockstar’ın kullanıcı tarafından oluşturulan içerikleri destekleme konusundaki yeni yaklaşımı, oyunun uzun ömürlü olmasını ve canlı bir topluluk tarafından desteklenmesini sağlayabilir. GTA Online’ın başarısı göz önüne alındığında, Rockstar’ın yeni oyunda da benzer bir formülü uygulayarak oyun içi içerik üretimini teşvik etmesi muhtemel görünüyor.
GTA VI mini oyun geliştirme seçeneği gelecek mi?
Öte yandan, Rockstar Games’in içerik üreticilerine ne kadar esneklik tanıyacağı da merak konusu. Roblox ve Fortnite, kullanıcıların oyun içinde kendi mini oyunlarını geliştirmelerine olanak tanırken, Rockstar’ın GTA VI’da benzer bir sistem kurup kurmayacağı henüz bilinmiyor. Ancak, bu tür bir özelliğin oyuna eklenmesi halinde, GTA VI’nın sadece bir açık dünya oyunu olmaktan çıkıp, aynı zamanda devasa bir oyun platformuna dönüşme ihtimali bulunuyor.
GTA VI’nın çevrimiçi ve çok oyunculu bileşenleriyle ilgili resmi detaylar henüz paylaşılmasa da, Rockstar’ın içerik üreticilerine yönelik bu yeni yaklaşımı, oyunun gelecekte nasıl şekilleneceği konusunda ipuçları veriyor. 2025 sonbaharında piyasaya sürülmesi beklenen GTA VI, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerle birlikte, oyun dünyasında uzun yıllar boyunca etkisini sürdürecek gibi görünüyor.