Rockstar Games’in popüler oyunu Grand Theft Auto V (GTA V), son iki yıldır Steam Deck’te en çok oynanan oyunlar arasında yer alıyordu. Valve’ın Steam Deck el konsolunda geçen hafta da en çok oynanan ilk on oyun arasına giren GTA V, artık “desteklenmeyen” oyunlar listesine dahil oldu. Rockstar Games, oyunun çevrimiçi modlarının Steam Deck ile uyumluluğunu gizemli bir şekilde bozdu ve Valve bu durumun ardından oyunu resmi olarak desteklenmeyenler arasına ekledi.
Bu gelişme, Linux tabanlı sistemlerde anti-hile yazılımlarının yarattığı sorunların son halkası olarak görülüyor. Epic Games’in popüler oyunları Fortnite ve Roblox’un geliştiricileri gibi, Rockstar da GTA V’in çevrimiçi modunu Steam Deck’te desteklememe kararı aldı. Şirket, GTA Online’da artan hile kullanımına karşı yeni bir anti-hile yazılımı uygulamaya koydu. Steam Deck dışındaki platformlar için bu hamle genel olarak olumlu karşılansa da, Steam Deck kullanıcıları için oyunun çevrimiçi modlarına erişim tamamen engellendi.
Ancak burada ilginç bir fark var: Fortnite ve Roblox, Steam Deck’e baştan hiç gelmediği için bu platformda çevrimiçi modlara ulaşamamak şaşırtıcı değildi. Ancak Rockstar, uzun süredir desteklenen GTA V’in çevrimiçi modlarını Steam Deck kullanıcılarından tamamen çekti. Şirket ayrıca sorunun kaynağı olarak Valve’ı işaret etti ve “Steam Deck, GTA Online için BattlEye desteğini sağlamıyor” açıklamasını yaparak, daha fazla bilgi için Valve ile iletişime geçilmesini önerdi.
GTA V Steam Deck desteğini anti-hile sistemi nedeniyle kaybetti
Rockstar’ın yanıt vermediği en önemli soru ise, neden BattlEye anti-hile sistemini Steam Deck’te aktif hale getirmediği. Valve, BattlEye’ın Steam Deck ile çalışabilmesi için geliştiricilere sadece bir e-posta göndermenin yeterli olduğunu açıklamıştı. Daha önce de birçok oyun BattlEye desteğiyle Steam Deck’te başarılı bir şekilde çalışmaya başlamıştı. Bu nedenle, Rockstar’ın bu adımı atmaması soru işaretleri yarattı. Valve’ın önde gelen isimlerinden Pierre-Loup Griffais’e bu konuda bir değişiklik olup olmadığını sormak için ulaşılsa da henüz bir yanıt alınmış değil.
Linux tabanlı sistemlerde anti-hile yazılımlarının çalışmasının, bazı çevreler tarafından güvenlik açıklarına yol açabileceği belirtiliyor. Epic Games CEO’su Tim Sweeney, bu durumun sadece teknik bir sorun olmayıp, ekonomik bir boyutunun da olabileceğini geçen yıl dile getirmişti.