Uzun zamandır beklenen Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition yakında oyuncularla buluşacak. Ancak şu sıralarda serinin hayranlarının gündeminde başka bir kutlama var. GTA 3, bundan 20 yıl önce oyuncularla buluşmuştu. Oyunun geliştiricileri ve hayranları da bu nedenle oyuna dair anılarını paylaşıyor.
GTA 3’e dair anılarını PlayStation Blog‘da paylaşan isimlerden birisi de Capcom’un direktörlerinden Koshi Nakanishi oldu. Nakanishi, oyunun Resident Evil serisinin en popüler üyelerinden biri olan Resident Evil 7 için ilham kaynağı olduğunu belirtti.
Nakanishi, konuyla ilgili olarak şu ifadeleri kullandı: “GTA 3’ü görünce ‘PS2’de böyle bir oyunu nasıl yapmışlar?’ diye sordum. Bu sadece oynanabilirlik açısından değil, aynı zamanda teknik açıdan da sorulmuş bir soruydu. Art arda piyasaya çıkan açık dünya oyunlarından farklı olarak küçük, dar ve yoğu bir korku oyunu yapmak istedik. Ortaya Resident Evil 7 çıktı. Bir anlamda Resident Evil 7, GTA 3’ün sayesinde doğdu.”
GTA 3’ün inanılmaz ölçeği ve özgürlüğü, diğer video oyun yapımcılarını da yeni kreatif girişimlerin peşinden koşmaları için teşvik etti. Böylelikle oyuncular nasıl oynamak istedikleri konusunda eskiye kıyasla çok daha fazla kontrol imkanına kavuştu.
Insomniac Games’in kreatif strateji sorumlusu Brian Hastings ise GTA 3’ün kendisinin eğlenceli oyun anlayışını tamamen değiştirdiğini belirtti. Hastings şu ifadeleri kullandı: “GTA 3 kendi eğlencenizi yarattığınız ilk oyundu. Bu da beni Ratchet & Clank’te açık uçlu alet ve silah kullanımı konusunda yeniden düşünmeye teşvik etti. Böylelikle oyuncuların oyun içinde kreatif yaklaşımlarla kendi eğlencelerini oluşturmalarını mümkün hâle getirdik.”