Google Windows oyunlarını bulut oyun platformu Stadia’da çalıştırmanın çözümünü bulmuş gibi görünüyor. Şirketin Linux için hazırladığı Windows emülatörünün detaylarını 15 Mart’ta Oyun Geliştiricileri Zirvesi’nde duyurması bekleniyor. Reddit kullanıcıları, zirvedeki bir oturumun konusunun “Linux için nasıl sıfırdan bir Windows emülatörü yazılır?” olduğunu ortaya çıkardı.
Oturumun yönetimini Marcin Undak üstlenecek. Undak, Stadia’nın oyun taşıma ekibini yürütüyor. Bu oturumda Google’ın modifiye edilmemiş Windows oyunlarını Stadia’da çalıştırmak için geliştirdiği teknolojinin detaylarının paylaşılacağı belirtildi. Görünen o ki, Google geliştiricilerin sırtından yük alarak Windows oyunlarının modifiye edilmeden Linux’ta çalışmasını sağlayacak bir yöntemi hazır hâle getirmiş durumda.
Bu emülatör Stadia’da kullanılmaya başladığında platformda çok daha fazla oyunun oynanabilmesinin yolunu açacak. Stadia bundan üç yıl önce duyurulduğunda servise gücünü veren sunucu donanımı tamamen Linux üstüne kurulmuştu. Bu da geliştiricilerin oyunlarını Stadia’ya uygun hâle getirmesini gerektirmişti.
Unreal ve Unity gibi oyun motorlarını destekleyen Google, Havok gibi ara yazılım şirketleriyle de çalışıyor. Yine de, geliştiricilerin oyunlarını Stadia’ya uygun hâle getirmeleri için Google’ın teşviğine ihtiyaç duyulmuştu.
Artık Google ekstra çalışmaya ihtiyaç duymadan Windows oyunlarının Stadia’da çalıştırılmasının yolunu hazırlamışa benziyor. Şirket burada bir emülatörden bahsetse de, bulunan çözüm bir uyumluluk katmanına daha yakın görünüyor. Böylelikle olası performans sorunlarından da kaçınmak mümkün olacağa benziyor.