Eğlence

Microsoft Game Pass abonelik modeliyle kâra geçtiğini açıkladı

game pass

Microsoft Gaming CEO’su Phil Spencer, şirketin Xbox Game Pass abonelik hizmetinin çoktan kâra geçtiğini açıkladı. Wall Street Journal’ın Tech Live konferansında konuşan Spencer, Xbox Game Pass’in Microsoft’un toplam Xbox içerik ve hizmet gelirinin yaklaşık yüzde 15’ini oluşturduğunu da kaydetti.

Spencer Xbox Game Pass’in, Microsoft’un Xbox içerik ve hizmet gelirlerinin yaklaşık yüzde 10-15’inde kalmasını beklediğini ve bunun kendileri için kârlı olduğunu söyledi. Spencer, “İçerik ve hizmet gelirimizin genel bir parçası olarak Game Pass muhtemelen yüzde 15’tir” dedi. “Bundan daha fazlasını düşünmüyorum. Genel gelirin arttığını düşünüyorum, bu nedenle yüzde 15 daha büyük bir rakam, ancak gelirimizin yüzde 50-70’inin aboneliklerden geldiğini düşündüğüm bir geleceğimiz yok.”

Spencer’ın Xbox Game Pass’in Microsoft’un oyun gelirini domine etmeyeceği düşüncesi Microsoft’un Xbox konsolu ve Game Pass abonelik işlerine ilişkin ilginç bir öngörü niteliğini taşıyor. Bu düşüncenin bir nedeni var; aslında hizmete abone olma potansiyeli taşıyan çok fazla sayıda Xbox konsol sahibi var, ancak yeni konsol sahiplerinin sayısı giderek azalıyor.

Spencer da, “PC’de inanılmaz bir büyüme görüyoruz … Konsolda büyümenin yavaşladığını gördüm, çünkü bir noktada konsolda abone olmak isteyen herkese ulaşıyorsunuz.” diyerek söz konusu duruma dikkat çekiyor.

Microsoft, PC Game Pass aboneliklerinin yıldan yıla yüzde 159 artış gördüğünü ve bu yılın başlarında 10 milyon olan Xbox Cloud Gaming oyuncu sayısının 20 milyondan fazla kişiye yükseldiğini açıklamıştı. PC, Microsoft için bariz bir büyüme alanı gibi görünüyor, ancak mobilin varlığını da unutmamak gerekiyor.

Microsoft, Apple ve Google’ı yenmek için bir Xbox mobil oyun mağazası geliştiriyor, ancak şu anda rakip mağazalar ve hatta bulut oyun uygulamaları sunmanın imkansız olduğu iOS gibi platformlarda Xbox Game Pass’i büyütme konusunda zorluklarla karşılaşacaktır. Spencer bu zorlukların varlığını kabul ediyor, ancak Microsoft’un mobil Xbox mağazasıyla uzun vadeli bir oyun oynadığını düşünüyor.

“Uzun vadeli bir strateji izlerseniz, ki bizim yaptığımız gibi, içerik, oyuncular ve vitrin kapasitesinin avantajıyla insanların oyun oynadığı en büyük platformlardaki – Android ve iOS telefonlar – oyunculara erişebileceğimiz konumda olmak istiyoruz.” diyor Spencer. Microsoft’un Activision Blizzard anlaşması, şirketin mobil oyun çabalarının anahtarı niteliğini taşıyor ve şirket, Activision ve King oyunlarına dayanan bir mobil Xbox mağazası inşa ediyor.

Fiyatlandırma da Spencer’ın WSJ Tech Live’daki sohbeti sırasındaki bir başka dikkat çekici konu başlığı oldu. Microsoft, Xbox Game Pass veya Xbox konsollarının fiyatını artırmamış olsa da, bu çok daha uzun sürmeyebilir ve Spencer gelecekte değişikliklerin yolda olabileceğini ima etti.

“Konsolumuzda fiyat sabit tuttuk, oyunlarda ve aboneliğimizde de sabit tuttuk. Bunu sonsuza kadar yapabileceğimizi sanmıyorum,” diye itiraf ediyor Spencer. “Bir noktada bazı şeyler için bazı fiyatları yükseltmek zorunda kalacağımızı düşünüyorum, ancak bu tatil dönemine girerken elimizdeki fiyatları korumanın gerçekten önemli olduğunu düşündük.”