Adobe, yazılımcıların Flash platformunu daha fazla kullanması için donanım hızlandırma performansından yararlanılmasını sağlayacak ve daha iyi fare desteği sunacak çeşitli yeniliklerle zenginleştirdi. Ancak buna rağmen en fazla dikkat çekici ayrıntı şirketin yüzde 9’luk gelir payını 50 bin dolarlık gelir eşiğinin geçildikten sonra yazılımcılardan almaya başlayacak olması. Gamasutra popüler oyunların arkasındaki üreticilerle konuşup Adobe Flash platformunun geleceği hakkındaki görüşlerini almış.
Triple Town’ın arkasındaki isimlerden olan Daniel Cook’a göre Flash’ın katma değerli özellikleri zamanla daha fazla ihtiyaç duyulur hâle gelecek. Ancak Cook aradaki bir başka kişiye ödeme yapma zorunluluğuyla ilgili görüşlerini dile getirmekten de geri durmadı. Canabalt’ın yaratıcısı Adam Saltsman ise Adobe’nin hamlesinin başkaları için örnek teşkil etme ihtimalinden endişeli, kendi geliştirdiği Flixel Actionscript kütüphanesi sayesinde Flash’a olan bağımlılığını yaklaşık üç yıl önce sona erdirdiğini de kaydetti.
Adobe tüm yazılımcıların katma değerli özellikleri kullanmak zorunda kalmayacağını beklediğini söylemişti. QWOP yaratıcısı Bennett Foddy ise Adobe’yi yazılımcılara başka bir seçenek sunan ayrı bir 3D platformu olarak değerlendiriyor. Ne var ki, gelecekte insanların çoğunun oyunları internet tarayıcıları üzerinden oynayıp oynamayacağı hususunda bazı şüpheleri bulunuyor, mobil uygulama mağazalarının yükselişini sürdürmesini bekliyor.
İlgili – Gamasutra